طنین خوش موسیقی از تارهای آلبوم "خُدایم سَن" هنرمندانه گوشها را نوازش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، اولین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف " ساریگل "  و آلبوم موسیقی « خُدایم سَن » هنرمند رضا راشد درتومی در نگارخانه بجنورد رونمایی شد.

میثم مرادی بیناباج افزود: گره زدن تار و پود نخ های رنگی در تولید فرش از خطهای افقی و عمودی بافته و بالا می رود درست همانند نت های موسیقی که ریتم آهنگ را بوجود می آورندو امروز این تارو پودها به همراه نت های موسیقی در کنار هم چشم نواز و خوش آهنگ است.  

وی اظهار داشت: این دو هنر از هم جدا نیستند چرا که ما در حوزه موسیقی و فرش وقتی آثار فرهنگی و هنری یک نقطه را رصد می‌کنیم متوجه  آئین‌ها، آداب و رسوم در قاب فرش و موسیقی در کنا و همراه هم می شویم.

مرادی بیناباج گفت: این دو هنر در سطح جهانی برای ایران مایه افتخار و مباهات است و فرش ایران در جهان معرف فرهنگ، هویت و ارزش‌های ماست و از آن طرف موسیقی ایرانی هم این قابلیت را دارد.

وی اظهار داشت : آلبوم "خُدایم سَن" نوعی از موسیقی تلفیقی و برگرفته از موسیقی بومی شمال خراسان است که ملودی‌های ترکی و کردی و ترکمنی در آن استفاده شده است.

مرادی با اشاره به اینکه تهیه این آلبوم حدود 16 ماه زمان را به خود اختصاص داده است افزود : این آلبوم در 8 قطعه با کلام و بی‌کلام ساخته و تنظیم شده است و در آن از هنرمندان موسیقی مقامی از جمله فرهاد باغچقی،سعید سازدار، قدرت قدرتی، دکلمه حسن روشان و آواز و دوتار نوازی راشد درتومی استفاده شده و همچنین آهنگسازی این اثر را حامد ثریا برعهده داشته است.

وی اظهار داشت : موسیقی خراسان شمالی درجایگاه بالایی قرار دارد و فقط کمی خاک گرفته است و باید به تولید آثار جدید فکرکنیم تا گوش مخاطب به این موسیقی و اصالت‌های آن عادت کند.

گفتنی است :این نمایشگاه تا 22  مرداد ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید علاقه مندان دایر است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.