ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

پیروان امام صادق(ع) در سایه حلم و مدارا بین امت اسلام پیوند برقرار کنند

نائب رئیس مجلس گفت: پیروان امام صادق(ع) باید در سایه حلم و مدارا پیوندهای استوار و تحکیم روابط در جامعه اسلامی و در بین امت اسلام را برقرار کنند.

پیروان امام صادق(ع) در سایه حلم و مدارا بین امت اسلام پیوند برقرار کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس در جلسه علنی امروز (16 مرداد 94) در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: این شخصیت برجسته و استثنایی جهان اسلام نقش مهم، محور و تعیین‌کننده در تبیین معارف اسلام و گسترش علوم و تربیت شاگردان فرزانه و برجسته ایفا کرد.
 
وی ادامه داد: در مدرسه این امام بزرگوار بیش از 4هزار شخصیت برجسته حضور یافتند و از چشمه جوشان معارف او نوشیدند، امامان مذاهب اربعه هر کدام مستقیم و غیرمستقیم افتخار حضور در مدرسه امام صادق(ع) را به دست آوردند.
 
نائب رئیس مجلس تصریح کرد: امام مذهب شافعی در توصیف شخصیت امام‌صادق (ع) فرمودند "مانند این شخصیت را نه دیدگانی دیده‌اند، نه گوشی شنیده‌ است و نه در خیال و تصور انسان، امکان تصور شخصیت استثنایی اوست".
 
وی افزود: در کلام دیگری مالک می‌گوید امام صادق (ع) را ندیدم مگر در این 3 حالت؛ شخصیت برجسته جهان اسلام شاگردان فرزانه‌ای را تربیت کرد که امروز ما در سفره آنان نشسته‌ایم و بهره می‌گیریم، پیروان و شیعیان حضرت امام صادق (ع) شایسته است به این ویژگی‌ها و خصایص برجسته آراسته باشند، از نعمت خردورزی بهره گیرند و سخنان آنها از پشتوانه منطقی و عقلانی بهره‌مند باشند.
 
ابوترابی‌فرد تاکید کرد: پیروان آن حضرت باید در اوج فهم و ادراک و شعور سخن گویند و گام بردارند، از نعمت فقاهت و فهم حقایق ناب دین بهره برده و در کنار علم و فقه از خصیصه بارز اخلاق هم استفاده کنند. از سویی دیگر باید پیروان حضرت با مردم مدارا کنند، در سایه حلم و مدارا شاهد پیوندهای استوار و تحکیم روابط در جامعه اسلامی و در بین امت اسلام باشیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار داشت: شایسته است جامعه ما به نور صدق و راستی، صبر و استقامت و ایستادگی و گسترش معارف دین آراسته باشد.
 
وی گفت: در توصیف پیروان امام جعفر صادق (ع) و شیعیان می‌گوید شیعه انسان‌هایی هستند که رسول الله (ص)  را محور می‌دانند؛ در جامعه ما و در تفکر مدرسه امام صادق (ع) پیامبر اعظم (ص) محور است ولا غیر؛ ما حتی اگر قرآن کریم را به عنوان مشعل پر فروغ چراغ هدایت می‌شناسیم چون رسول‌الله (ص)  فرمودند کلام الله است آن را پذیرفته‌ایم.
 
ابوترابی‌فرد یادآور شد: فصل الخطاب در مدرسه امام صادق (ع) کلام رسول الله (ص) است و اوست که محور وحدت و انسجام امت اسلام است اما اگر در کلام پیامبر اکرم (ص) اختلافی پیش آمد پیروان امام صادق (ع) قول علی ابن ابی‌ طالب را به عنوان فصل الخطاب می‌شناسند و اگر اختلافی در کلام حضرت علی (ع) پیش آمد این امام صادق (ع) است که فصل الخطاب قرار می‌گیرد؛ شخصیتی که همه علمای اسلام اربعه ایشان را شخصیت استثنایی در علم و اخلاق و تقوا می‌شناسند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: این بهترین توصیف در پیروان مذهب امام صادق (ع) است، امیدوارم به کلام آن امام بزرگوار متمسک باشیم و با آراستگی به علم و تقوا و اخلاق راه رشد و تعالی جامعه اسلامی را هموار کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار