مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با انتقاد از مصرف بی رویه آب در استان گفت: سرانه مصرف آب در استان ،178 لیتر است در حالیکه میانگین کشوری 150 لیتر برای هر نفر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ایمانلو  افزود:روزانه 4 هزار و 800 متر مکعب آب در استان مصرف می شود.

وی خاطر نشان کرد:بخش کشاورزی با مصرف 90 درصد بیشترین مصرف کننده آب شیرین استان است و آب شرب منازل 7.5% و صنعت با 2.5 درصد در رتبه های بعدی مصرف آب استان قرار دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد آب تبریز از خط لوله 187 کیلومتری زرینه رود تامین می شود افزود:33 کیلومتر لوله آب زرینه رود در سال گذشته ترمیم شده است ولی چنانچه ترکیدگی در این خط ایجاد شود آبگیری مجدد خط لوله 15ساعت زمان می برد که این مسئله باعث قطعی و افت فشار مقطعی آب در شهر می شود.

وی با بیان اینکه 57 درصد استان تحت پوشش شبکه فاضلاب است افزود: با تامین 380 میلیارد تومان از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه امسال 150 کیلومتر به شبکه فاضلاب استان اضافه خواهد شد.

ایمانلو کمبود منابع آبی ،نامتوازن بودن توزیع و دسترسی، نامناسب بودن الگوی شهرسازی ،نامناسب بودن تولید محصولات زراعی را از نظر سازگاری با اقلیم منطقه را مهمترین چالش های پیش روی شرکت آب و فاضلاب استان بیان کرد.

وی استفاده از پساب تصفیه شده آب شهری برای آبیاری فضای سبز،اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی و نصب شیرآلات کاهنده مصرف با اولویت مدارس،مراکز آموزشی و دستگاههای دولتی رااز اهم برنامه های این شرکت برای مدیریت مصرف آب در استان برشمرد.

شرکت آب و فاضلاب استان با یک میلیون و 78 هزار انشعاب در استان،آب قابل شرب 2 میلیون و 880 هزار نفر را در شهرهای استان تامین می کند.

همچنین یک میلیون و 600 هزار نفر در استان از شبکه فاضلاب خانگی بهره مندند.
 
انتهای پیام/ی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.