رئیس اتحادیه زنبورداران کشور بیان کرد: وضعیت صادرات در سال گذشته 5 هزار تن بوده که پیش‌بینی ‌صادرات با توجه به برداشته شدن تحریم‌ها بیشتر خواهد شد.

عفت رئیسی سرحدی رئیس اتحادیه رنبورداران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت برداشت عسل در کشور اظهار داشت: به طور کلی برداشت عسل از سال 86 تاکنون به علت سرمازدگی و بیماری در زنبورستان‌ها کمتر شده و از سویی بیشتر استان‌های کشور اعم از آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، اصفهان، قزوین و قم میانگین برداشت عسل طبیعی از هر کندو بین 2 الی 5 کیلو گزارش شده و در حالی که عمده‌ترین عسل چهارمحال گون‌گز بوده برداشتی نداشته است.

وی افزود: وضعیت صادرات در سال گذشته 5 هزار تن بوده که پیش‌بینی صادرات با توجه به برداشته شدن تحریم‌ها به کشورهای ترکیه و حوزه خلیج فارس بیشترخواهد شد.

رئیس اتحادیه زنبورداران در خصوص کاهش برداشت عسل تصریح کرد: گرمای زمین، تأثیرات ناشی از ریزگردها، عدم دسترسی زنبورداران به مراتع و منابع موجود، کاهش بودجه و اعتبارات مسبب کاهش برداشت عسل طبیعی شده و از طرفی کشور گسترش زنبور به لحاظ افزایش کندو را ندارد و بیشتر باید روی کیفی‌سازی عسل کار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار