شهردار مشهد گفت: ماوظیفه خود می‌دانیم که حاشیه شهر مشهد را ساماندهی کنیم و نباید از حاشیه شهر مشهد غفلت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید صولت مرتضوی به مناسبت روز خبرنگار در نشست صمیمی باخبرنگاران بااشاره به جلسه وزیر کشور و معاونان مربوطه، شورای امینت کشور، معاون وزارت راه و شهرسازی، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد در خصوص ساختار اجرایی حاشیه شهر، افزود: حتی اگر ساختار مورد نظر دولت زیر نظر شهرداری مشهد تصویب نشد، ما برای حاشیه شهر مشهد معطل مصوبات نمی مانیم.

شهردار مشهد با اشاره به بودجه 160 میلیارد تومانی برای ساماندهی کال کشف رود و 10 میلیارد تومانی برای کمربند سبز مشهد گفت: متاسفانه این بودجه ها تا به امروز اختصاص نیافته است.

مرتضوی برداشت 18 میلیارد تومان از حساب شهرداری مشهد برای نهاد کتابخانه‌های استان را راهزنی اقتصادی تعبیر کرد و آن را خلاف قانون دانست و افزود: وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه‌ها باید با شهردار مشهد مذاکره می کردند. از طرفی این قانون در اسفند سال 93 تصویب شده که عطف ماسبق نمی‌شود.

وی همچنین به برداشت چهار برابر رقم قانونی از محل بودجه قطار شهری مشهد اشاره و اظهار امیدواری کرد: افرادی که در فرهنگ هستند با کارهای ضدفرهنگی آن را نابود نکنند.

شهردار مشهد به مساله ساخت و ساز در ارتفاعات جنوبی شهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اجازه ساخت و ساز جدید را در ارتفاعات ندادیم و با همکاری دستگاه‌های قضایی و معاونت پیشگیری از جرم و همچنین دادستان مشهد مقدار قابل توجهی از ارتفاعات جنوبی که به علل مختلف توسط اشخاص تصرف شده بود از تصرف آنها خارج شد و حتی یک پروانه نیز در حضور مدیریت شهری جدید صادر نشده است.

مرتضوی احداث هتل 7 ستاره آبادگران را خلاف ضابطه توصیف کرد و افزود: چون ما نمی‌خواستیم خسارتی به سرمایه‌گذار وارد شود، حاضر به پرداخت خسارت به وی شدیم، اما سرمایه‌گذار در حالی که تنها 16 میلیارد تومان به شهرداری داده بود، خواستار 702 میلیارد تومان شد! و در واقع به دنبال حق خود نیست.

وی با بیان اینکه مشهد نسبت به سرانه کل کشور بهترین سرانه را دارد، افزود: ما به دنبال آن نیستیم از نمد شهرداری کلاهی برای شهردار ببافیم؛ بلکه باید به زیرساخت‌ها، محیط‌زیست، آلودگی، و حمل‌ونقل ارزان و آسان توجه کنیم.

شهردار مشهد آخرین وضعیت احداث زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد را در حال پیگیری در هیئت مدیره استانها و شهرداری مشهد عنوان کرد و گفت: شهرداری مشهد زمین و پروانه رایگان در اختیار همه استان‌ها قرار داده است.

مرتضوی افزود: تعداد قابل توجهی زائرسرای ارزان قیمت در سال جاری افتتاح می‌شود و 3 زائرسرای ارزان قیمت نیز به زودی با حضور آیت الله مکارم شیرازی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی سرانه فضای سبز شهر مشهد را در ابتدای فعالیت دوره جدید یازده مترمربع اعلام کرد که تا پایان سال جاری این رقم به 13 متر مربع برای هر نفر می‌رسد.

شهردار مشهد پروژه جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز را با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان ارزیابی و تصریح کرد: در این پروژه منبع هزار مترمکعبی برای ارتفاعات جنوبی احداث شده است.

مرتضوی به بیش از یک دهه مجموعه عملیات فعال‌سازی و زیرسازی 15 کیلومتر خطوط قطارشهری مشهد اشاره و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال 95 بخش اعظمی از خط 2 مترو به بهر‌ه‌برداری برسد.

وی درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی از اوایل مهرماه سال گذشته گفت: علیرغم اینکه در این زمینه با مشکلاتی مواجه بودیم، تا به امروز 2 هزار تاکسی نوسازی شده است در حالیکه طی سال‌های گذشته بطور میانگین تنها 300 تاکسی در سال نوسازی می شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.