کسب تجربه مهمترین گام برای پیشرفت در تئاتر است که متاسفانه بندرت دیده می‌شود.

سیروس ابراهیم‌زاده بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دغدغه‌ی اصلی تئاتر و اینکه هیچ چیز جای تجربه را در این عرصه نمی‌گیرد بیان کرد: فقط خواندن کتاب و شرکت در کلاس‌ها کافی نیست. کسب تجربه مهمترین امر برای پیشرفت در این عرصه است.

وی در خصوص اینکه هر فرد برای ارائه اثر خود در تئاتر باید شیوه‌ جدیدی داشته باشد گفت: ما در وادی زندگی می‌کنیم که بشدت در حال تغییرات است و تئاتر نیازمند ارائه شیوه‌های جدید آثار نمایشی است که شبیه به هیچکسی نباشد.

وی افزود: در گذشته و دوره‌های قبلی ما را مجبور می‌کردند که خط خاصی را دنبال کنیم و ایده‌های جدیدی از خود نداشته باشیم در واقع فرصت ایده‌پردازی را از ما گرفتن اما حال در این عصر دیگر این شیوه جوابگو نیست و باید دغدغه‌ای اصلی تئاتری‌ها پیدا کردن خطی جدید مربوط به خودشان باشد.

ابراهیم‌زاده درباره کمبودها و مشکلاتی که در تئاتر وجود دارد عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که از دیرباز تا کنون در این عرصه وجود دارد هنرمندان برای آنچه که می‌خواهند به آن برسند نباید از تلاش دست بکشند و این راه مستلزم مطالعه و تجربه‌های بیشتر است که با همت و پشتکار بدست خواهند آورد.

وی در خصوص در دسترس بودن اطلاعات و بدست آوردن مطالب آموزشی از رسانه‌ها گفت: درست است که با پیشرفت در رسانه‌ها جستجو و آموزش‌ها راحت‌تر شده است اما عده‌ای دانسته یا ندانسته فکر می‌کنند که دیگر نیازی به آموزش و شرکت در دوره‌های آموزشی به شیوه‌های سنتی نیست که این طرز تفکر اشتباه است و بودن هر دو در کنار هم ضروریست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار