مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: زیستگاه‌های استان پتانسیل پرورش گورخر ایرانی را دارا ست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ آرامنش تصریح کرد: تمامی مناطق شهر های حاشیه کویر استان از جمله غرب شهرستان های نهبندان ،فردوس ،سرایان و همچنین نواحی شرقی شهرستان زیرکوه ودرمیان زیستگاه مناسبی برای پرورش این گونه حیوانی می باشد.

وی اظهار کرد: این گونه بیشتر درحاشیه کویر قابل مشاهده می باشد ، اما تاکنون در استان خراسان جنوبی ازاین گونه حیوانی پرورش نیافته ، از آنجایی که در حال حاضر دخالت در ترکیب جمعیتی گور خر در زیستگاه های طبیعی بدون تحقیقات علمی سبب صدمات جبران ناپذیری براین گونه وارد خواهد کرد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گورخر ایرانی دارای دو گونه شامل گور مرکزی ایران وگور سرخس می باشد افزود: فصل جفتگیری آن در اخر فصل بهار ومدت بارداری یک سال وتعداد یک بچه در هر بارداری در سال می باشد.

آرامنش افزود: این گونه حیوانی بعد از سه سال به سن بلوغ رسیده و طول عمر آنان 40 سال است که بصورت اجتماعی زندگی می نماید ،که در ایران در معرض خطر انقراض می باشد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی همچنین یادآو شد: پس از تکمیل تحقیقات علمی ، زمینه برای پرورش گور خر ایرانی در زیستگاه های خراسان جنوبی ایجاد خواهد شد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۳:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
تا جایی کم من(دانشجوی محیط زیست) میدونم نقل و انتقال گونه از یک زیستگاه به زیستگاه دیگه باید مطالعات چند ساله انجام بشه بعد هم از کجا معلوم که گونه معرفی شده تبدیل به آفت نشه پس اگه گور رو تو همون زیستگاه خودش از خطر انقراض نجات بدین بهتره تا اینکه انتقال بدین به یک زیستگاه دیگه...