عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به نظر می‌رسد آمریکا بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای به دنبال بهانه‌ای برای پشت پا زدن به توافق است.

گزینه نظامی تو خالی آمریکا سال‌ها روی میز است/ آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای پشت پا زدن به توافقات است"ابراهیم آقا محمدی" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون ادعای رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تلاش ایران برای پاکسازی سایت پارچین، گفت: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها از سایت هسته‌ای پارچین بازدید کرده‌اند لذا اگر فعالیت غیر قانونی از سوی کشورمان وجود داشت قطعا در همان زمان متوجه می‌شدند.

وی با بیان اینکه این گونه اظهارات مقامات غربی ناشی از خوی استکباری و بدعهدی آنها است، افزود: سابقه نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی به هیچ وجه به تعهدات خود پایبند نیستند،‌ همچنین به نظر می‌رسد آنها بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به دنبال پشت پا زدن به توافق هستند.

نماینده خرم آباد در مورد تهدیدات مکرر مقامات آمریکایی به جنگ با ایران تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها می‌توانستند علیه کشورمان اقدام نظامی انجام دهند، شکی نبود که معطل نمی‌ماندند، این گونه تهدیدات چیزی جز جنگ روانی نبوده و نباید با آن توجه کرد.

وی گفت: بعد از جمع بندی مذاکرات،‌ "اوباما" و "کری" رسما اعلام کردند که قدرت برخورد نظامی با ایران را ندارند، به همین دلیل به گفت‌وگو با ایران وی آورده‌اند.

نماینده خرم‌آباد همچنین با اشاره به درخواست کنگره از دولت‌ آمریکا برای دریافت غرامت بابت تسخیر سفارت کشورش در ایران، اظهار داشت: اگر بنا به دریافت غرامت از ایران باشد،‌ هم در مسئله تسخیر لانه جاسوسی و هم در رابطه با لطمه‌های مادی و معنوی فراوان دیگری که به ایران وارده شده،‌ این کشورمان است که باید درخواست دریافت غرامت کند.

آقامحمدی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا تاکنون خسارت‌های سنگینی به ایران وارد کرده که از جمله آنها می‌توان به جنگ تحمیلی، تحریک و پشتیبانی عراق در جنگ علیه ایران، ایجاد گروهک‌های ضد انقلاب در ایران و همچنین ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان اشاره کرد،‌ لذا باید گفت که آمریکا متهم اصلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۱۱:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
اینهامانورسیاسی است وایکاش آمریکا برتوافق هسته ای پشت پا بزند.تااستقلال کشورحفظ گردد.
آخرین اخبار