دو نمایشگاه آثار نقاشی به یاد استاد برجسته هنرهای تجسمی مشهد در دو نگارخانه آذرنور و امید آغاز به کار کرد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، همزمان با سالروز تولد استاد قدیر صباغیان، دومین یادبود این استاد بزرگ هنرهای تجسمی، در نگارخانه آذر نور و امید مشهد آغاز به کار کرد.

در این دو نمایشگاه که به همت شاگردان استاد و با حضور علاقمندان به هنرهای تجسمی افتتاح شد، 82 تابلوی نقاشی از 55 هنرمند در معرض دید هنردوستان قرار گرفته است.

حسین طالبی از شاگردان قدیمی مرحوم صباغیان گفت: نمایشگاه آثار پیشکسوتان نقاشی در نگارخانه آذرنور از 16 تا 20 مرداد ادامه دارد و در نگارخانه امید آثار هنرمندان جوان از 17 تا 24 مرداد در معرض بازدید علاقمندان به هنرهای تجسمی و بویژه نقاشی قرار دارد.

وی با بیان اینکه غالب آثار ارائه شده در این دو نمایشگاه رنگ روغن و آبرنگ هستند افزود: استاد صباغیان آخرین بازمانده مکتب کمال الملک بود که در بهمن سال 92 درگذشت.

طالبی به آخرین اثر استاد که پرتره "دکتر شیخ" است اشاره کرد و گفت: سه اثر از استاد صباغیان در نگارخانه آذرنور در معرض دید هنرمندان قرار گرفته است.

استاد قدیر صباغیان در 20مرداد سال 1313 در مشهد دیده به جهان گشود؛ در 16 سالگی به مدرسه هنرهای زیبای کمال الملک در تهران رفت و در زمره شاگردان حسین خان شیخ قرار گرفت. وی از بنیانگذاران رشته هنر در مراکز تربیت معلم بود، و نشان درجه یک هنر داشت. استاد صباغیان 60 سال در عرصه نقاشی فعالیت کرد و از خادمان افتخاری حرم علی ابن موسی الرضا(ع) بود. وی پیرو سبک رئالیسم در نقاشی بود و غالب آثارش رنگ روغن، آبرنگ و نقاشی قهوه خانه ای بود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.