ماموریت اصلی مرکز گرافیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از باسابقه‌ترین بخش‌های دانشگاه شریف که قبل از تاسیس رسمی دانشگاه ساماندهی و راه اندازی شده است.

مهندس علیرضا جهان تیغ استاد جوان مرکز گرافیک مهندسی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گرافیک مهندسی ابزاری است که در هنر و معماری و مهندسی دیده می‌شود و قبل از وجود کامپیوتر تمامی این کار‌ها بصورت رسم دستی بود و بعد از آمدن کامپیوتر شکل‌گیری پیدا کرد و در حال حاضر هدف ما استفاده از طرح درس‌ها و روش‌های آموزشی نوین است که در دیگر دانشگاه‌های خوب کشور‌های دیگر انجام شده است.

وی افزود: قرار بر این است که ما در دانشگاه شریف که تنها مرکز مستقل گرافیک مهندسی در کشور است، وارد حوزه‌ی طراحی صنعتی شویم و حتی دوره‌ی فرعی آن را به تصویب شورای دانشگاه رساندیم و توان ایجاد دوره‌ی فرعی را در دانشگاه نیز داریم و تمامی دروس آن ارائه شده و تنها اجرای آن مانده است و از حدود 2 ترم دیگر برای دوره‌ی فرعی دانشجو می‌پذیریم.

وی اظهار داشت: ماموریت اصلی مرکز گرافیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از با سابقه‌ترین بخش‌های دانشگاه شریف که قبل از تاسیس رسمی دانشگاه ساماندهی و راه‌اندازی شده است، ارائه دروس سرویس به دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه است که مهمترین این دروس به لحاظ تعداد مخاطب، درس نقشه‌کشی صنعتی 1 است. بنابراین یکی از مهمترین دستور کارهای مرکز طی چند سال اخیر، به‌روز‌رسانی طرح درس‌های این مرکز و متناسب‌سازی آنها با نیازهای روز و همگام‌سازی آنها با پیشرفت‌های آموزش گرافیک مهندسی در دانشگاه‌های پیشرو جهان می‌باشد.

جهان‌تیغ در خصوص مسائل فعلی مرکز گرافیک گفت: به غیر از مسئله استخدام اساتید جدید که امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولین دانشگاه به زودی حل شود و مسئله دیگر عبارت است از نیاز به نوسازی تیم‌های کامپیوتری کلاس‌های مرکز و سایر امکاناتی که برای تدریس از آن استفاده می‌شود و مرکز گرافیک برای ارائه خدمات به‌روز و مطلوب، نیازمند سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های جدید است.

وی در پایان گفت: در مجموع می‌توان از تحولات مرکز گرافیک مهندسی و رویکرد اخیر دانشگاه در راستای جوان‌گرایی در این مرکز، به باز تولید و تجدید قوای این مرکز تعبیر کرد و حوزه‌ی گرافیک مهندسی حوزه‌ای است که به رغم بسیاری از پژوهشگران آموزش مهندس، یکی از سنگ‌بناهای آموزش مهندسی است و ما سعی داریم این سنگ بنا را نوسازی کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار