رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع کوچک قزوین گفت: در دولت قبل 260 شهرک و ناحیه صنعتی بدون کارشناسی مصوب شده بودند که در حال بررسی مجدد آنها هستیم.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان سید محمد علی سید ابریشمی افزود: با مطالعه این شهرک ها و نواحی ساخت 48 مورد آن مصوب شده است.

وی همچنین گفت:  در حال حاضر 30 هزار واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در حال ساخت است و بیست درصد از آنها بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 سيد ابريشمي افزود:  براساس آخرين آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود ۸۱ هزار واحد صنعتي كوچك در سطح كشور با اشتغالزایی بيش از يك ميليون نفر در داخل و خارج از شهرك ها و نواحي صنعتي مشغول فعاليت هستند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  در ادامه با اشاره به وجود 752 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور، گفت: از این تعداد 320 شهرک و ناحیه صنعتی قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند که تاکنون 189 مورد از آنها واگذار شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود 70 درصد از واحدهای صنعتی که با رکود و توقف در تولید روبرو شده اند، پیش از سال 92 به مشکل برخورده اند، افزود: تغییر شدید نرخ ارز و کمبود نقدینگی به منظور گشایش اعتبار از جمله مهم ترین مشکلات این واحدها بود.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، واردات بی رویه و قاچاق  کالا را هم یکی عوامل مهم در رکود و توقف تولید در برخی از واحدهای صنعتی در سال های گذشته یاد کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با تشکیل ستاد ویژه ای به ریاست استانداران و با حضور معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت می کوشد تا با کمک نظام بانکی، صنایعی که قابل بازگشت هستند را احیا کند.

 عباسپورسخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی  هم گفت: قاچاق کالا و بالا بودن بهره های بانکی و نبود نقدینگی بزرگترین تهدید برای صنایع کوچک و متوسط کشور است.

 روح الله عباسپور افزود:   ۱۸ درصد صنایع کوچک کشور در رکود هستند و ۲۲ درصد با ظرفیت زیر ۵۰ درصد تولید فعالیت می کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: تسهیلات بانکی با سود ۲۲ تا ۳۲ درصدی برای تولید منطقی نیست و نمی تواند واحدها را سرپا نگه دارد . 

عباسپور افزود: بیش از ۷۰ درصد مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط منابع مالی و نقدینگی است و اگر منابع اعتباری تامین شود بخشی از مسائل قابل حل است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.