فرماندار شهرستان هشترود خواستار انتقال شفاف و بدون سانسور اطلاعات در جامعه توسط خبرنگاران و اهالی رسانه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسن مستفید ، در جمع خبرنگاران ، با اشاره به مذاکرات هسته ای صورت گرفته و موفقیتهای حاصله این گذر تاریخی را مانند دفاع مقدس مهم و ارزشمند خواند و گفت: برخی زوایای نادیده این مذاکرات موجب شده تا برخی تلاشها و اقدامات دولت مظلومانه مورد بی توجهی قرار گیرد.

مستفید در ادامه بااشاره به هسته های کلیدی توسعه این شهر در سند تدبیر توسعه استان گفت: سند تدبیر توسعه این شهرستان تنها سندی بود که بدون هیچ مخالفی در استان به تصویب رسید.

وی گفت: این منطقه منابع غنی معدنی دارد و در حال حاضر 36 معدن فعال و 16 معدن نیمه فعال دارد که در سند تدبیر توسعه تلاش داریم این معادن افزایش یابد.

فرماندار هشترود افزود: سد سهند نیز طبق بررسی ها 170 میلیون متر مکعب آب دارد که این ظرفیت، امکان اشتغالزائی 40 هزار نفر را دارد و امسال هزار هکتار کشت در پایاب آن انجام می شود.

وی بیان کرد: شهرک های صنعتی هشترود نیز بدلیل نزدیکی به اتوبان و قطار مزیت خوبی است. هشترود به مرکز کشور نزدیک است و دروازه آذربایجان است.

مستفید اضافه کرد:. بخش گردشگری نیز بدلیل آثار بی بدلیل آن و حتی خود دریاچه سد سهند ظرفیتی برای ایجاد دهکده توریستی دارد. اگر با هماهنگی همه مسئولین بتوان از این مزیتها استفاده شود سیل عظیم سرمایه گذاران را در شهرستان شاهد خواهیم بود و این اتحاد باعث شکوفائی هشترود و ارتقای جایگاه آن خواهد شد.

وی بیان کرد: هسته های کلیدی این استان در 6 محور و 36 برنامه راهبردی هستند که از جمله این هسته ها مباحث مربوط به گردشگری است که مهمترین آنها بحث توسعه خدمات گردشگری در اطراف قلعه ضحاک و سد سهند است.

اسلام عبدیلر شهردار هشترود نیز دراین نشست خبری با تبریک روز خبرنگار و با تأکید بر برقراری تعامل سازنده با اصحاب رسانه از آمادگی خود برای پاسخگویی به سئوالات آزاد خبرنگاران در حوزه عمل شهرداری خبرداد و گفت: شهرداری هشترود در زمینه تعامل با اعضای شورای شهر و همکاری متقابل نهایت همکاری را دارد و کمترین اخلاف را به نسبت دیگر شهرها دارا هستم.

وی گفت: البته به واسطه تعدد نفرات در شوراهای اسلامی اختلاف در ذات این شورها است و بحث و گفتگو در مورد طرح های مختلف صورت می گیرد.

عبدیلر توجه به زیر ساختهای عمرانی و افزایش درآمد شهرداری را مورد توجه دانست و بیان کرد: امسال بودجه شهرداری هشترود 4 میلیارد و 200 میلیون تومان است که امیدواریم 100 درصد بودجه محقق شود.

وی یادآور شد: شهرداری هشترود در نظر دارد با احداث دو مجتمع تجاری در مرکز شهرهشترود و با حضور سرمایه گذاران اقدام کند که در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

در حاشیه این نشست خبرنگاران تبریز از بناهای تاریخی و طرح های گردشگری این شهر ستان بازدید کردند.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.