شبه نظامیان هوادار منصور هادی مدعی شدند توانسته اند شهر زنجبار را از نیروهای انصارالله بازپس گیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شبه نظامیان هوادار منصور هادی مدعی شدند توانسته اند روز گذشته شهر راهبردی زنجبار در جنوب یمن را از دست نیروهای انصارالله بازپس گیرند.

شهر زنجبار، مرکز استان "ابین" در شرق عدن و حاشیه دریای عرب قرار دارد. از سوی دیگر، خبرگزاری امارات از کشته شدن 3 سرباز اماراتی که در عملیات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن مشارکت داشتند خبر داد. خبرگزاری امارات زمان، مکان و چگونگی کشته شدن این سربازان را اعلام نکرد. رویترز به نقل از برخی منابع در شبه نظامیان هوادار عربستان در جنوب یمن مدعی شد این سربازان هنگام ورود به شهر زنجبار، بر اثر مین هایی که نیروهای انصارالله کار گذاشته بودند کشته شدند. 

از سوی دیگر، شبکه یمنی المسیره گزارش داد ارتش و کمیته های مردمی پایگاه سعودی "سوده" را در جیزان با موشک های کاتیوشا گلوله باران کردند. ارتش یمن همچنین برخی پایگاه های عربستان را در روستای "خوبه" در استان جیزان گلوله باران کرد. ارتش و کمیته های مردمی همچنین مرکز پدافند هوایی عربستان در نجران را با 7 موشک گراد گلوله باران کردند.

این شبکه همچنین از شهادت یک یمنی و و زخمی شدن یک کودک در روستای "حدنان" در تعز با گلوله عناصر القاعده و شبه نظامیان هوادار عربستان خبر داد. المسیره همچنین از شهادت سه یمنی بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی به شهر "باقم" در استان صعده خبر داد. جنگنده های سعودی شهر " کتاف" در استان صعده را نیز 7 بار بمباران کردند.

3800 کشته در جنگ یمن

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد کمیته بین المللی صلیب سرخ روز گذشته شمار کشته شدگان جنگ یمن را 3800 نفر اعلام کرد. این کمیته همچنین در بیانیه ای از زخمی شدن 19000 نفر در جنگ یمن خبر داد.  صلیب سرخ شمار آوارگان را نیز یک میلیون 300 هزار نفر اعلام کرد.

"پیتر مور،" رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، روز گذشته در سفری سه روزه وارد صنعا پایتخت یمن شد. قرار است وی در این سفر با شماری از مسئولان یمنی دیدار کند و نظارتی بر اوضاع انسانی این کشور داشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار