قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان به لحاظ پیوندهای تاریخی و فرهنگی با نگاه مثبت مناسبات را دنبال و با همکاری مشترک در حوزه های مورد علاقه بایستی گام های اساسی در گسترش مناسبات بر دارند.

به گزارش حوزه سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «مرتضی سرمدی» بعدازظهر شنبه با «گوباز سانی کیدزه» نایب رئیس مجلس جمهوری گرجستان که در حال دیدار از کشورمان می باشد، ملاقات کرد. 

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار به نقش مجالس دو کشور در توسعه همکاری ها اشاره و آن را تبلور خواست و اراده ملت ها عنوان کرد.

«گوباز سانی کیدزه» نایب رئیس مجلس گرجستان نیز در این ملاقات با تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت های صورت گرفته از بدو استقلال گرجستان گفت: تاریخ گرجستان با فرهنگ غنی ایران رابطه تنگاتنگ داشته و دارد و من اطمینان می دهم که دولت و ملت گرجستان برای همکاری و روابط دوستانه با ایران ارزش خاصی قائل بوده و علی رغم دارا بودن مناسبات با همه کشورهای جهان خصوصا همسایگان، اما روابط با ایران با سابقه تاریخی 3000 هزار ساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

او ادامه داد: گرجستان آمادگی کامل دارد در زمینه های مختلف همکاری های خود را با ایران افزایش دهد.

سانی کیدزه همچنین از توافق کشورمان با گروه 1+5 استقبال و حمایت کشورش را از این توافق ابراز کرد.

نایب رئیس مجلس جمهوری گرجستان در پایان با بیان اینکه ایران نقش مهمی در تحولات منطقه داشته است، خواستار تبادل هیات ها در سطوح عالی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرمدی ، دیدار ، نائب ، رئیس ، مجلس ، گرجستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار