رئيس قوه قضاييه گفت: متأسفانه غربی‌ها تلاش می‌‌كنند مبانی حقوق بشری خود را به كشورهای مستقل و دارای فرهنگ‌ها و ارزش‌های غير غربی تحميل كنند.

به گزارش  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آيت الله صادق آملی لاريجانی در ديدار الكساندر ولاديميروويچ دادستان كل كشور بلاروس بر گسترش مناسبات قضايی دو كشور و افزايش همكاری‌ها در مسائلی مانند حقوق بشر و مبارزه با تروريسم تأكيد كرد.

ریاست قوه قضائیه با ابراز خرسندی از سفر هيئت قضايی بلاروس به ايران و تأكيد بر تلاش برای گسترش همكاری‌های دو كشور در سطوح مختلف از جمله مسايل قضايی و حقوقی گفت: روابط ايران و بلاروس در سال‌های اخير گسترش خوبی داشته و با برنامه‌ريزی بيشتر و همكاری‌های متقابل سطح اين روابط می تواند بيش از پيش ارتقا يابد.

رئيس قوه قضاييه آشنايی دو كشور با نظام قضایی يكديگر را فصل مناسبی در ارتقای سطح روابط قضايی و حقوقی دانست و خواستار سفر هيئت‌های تخصصی قضايی به منظور شناخت بيشتر با ساختار قضايی و ايجاد روابط مستحكم‌تر ايران و بلاروس شد.

آیت الله  آملی لاريجانی با تشريح و تبيين نظام قضايی جمهوری اسلامی ايران استقلال دستگاه قضايی ايران را عامل عملكرد مناسب‌تر و نظارت بيشتر بر دستگاه‌های اجرايی و ويژگی بسيار مهم قوه قضاييه جمهوری اسلامی ايران نام برد.

رئيس قوه قضاييه مبارزه با تروريسم و همكاريی های حقوق بشری را از جمله نقاط برجسته قابل ارتقا در محور مناسبات دو كشور برشمرد و اظهار كرد: بلاروس نيز مانند ايران به دليل استقلال و پرهيز از پذيرش مبانی حقوق بشری غرب همواره مورد فشار غربيیها است.

آيت الله آملی لاريجانی افزود: متأسفانه غربی‌ها همواره تلاش می‌‌كنند مبانی حقوق بشری خود را به كشورهای مستقل و دارای فرهنگ‌ها و ارزش‌های غير غربی تحميل كنند.

رئيس قوه قضاييه مبارزه با تروريسم را محور ديگری از همكاری های بين‌المللی ايران و بلاروس بر شمرد و همچنين بر امضای تفاهم نامه و معاضدت قضايی و استرداد مجرمان ميان دو كشور تأكيد كرد.

در اين ديدار الكساندر ولاديميروويچ دادستان كل بلاروس نيز با ابراز خوشحالی از سفر به ايران از آمادگی كشورش برای گسترش مناسبات حقوقی و قضايی با ايران خبر داد. همچنین دادستان كل كشور بلاروس موفقيت اخير ايران در مذاكرات هسته‌ای را تبريك گفت و ابراز اميدواری كرد روابط دو كشور در سطوح مختلف بيش از پيش ارتقا پيدا كند.

دادستان كل بلاروس نظام قضايی جمهوری اسلامی ايران را مناسب و دارای ويژگی‌های منحصر به فرد خواند.

وی همچنين از آمادگی كشورش برای ايجاد بسترهای مناسب حقوقی و قضايی برای افزايش سطح مراودات اقتصادی دو كشور خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار