باشگاه خبرنگاران کرمان ، سالهاست به عنوان کانون پرورش خبرنگاران استان کرمان فعالیت می کند ، به طوری که اکثر خبرنگاران مطبوعات دوره ی آموزش خود را در این مرکز گذرانده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ باشگاه خبرنگاران جوان ، یک سکوی پرش برای جوانان خوش ذوق و هنرمند محسوب می شود تا هر فرد ضمن شناختن ظرفیت ها و توانایی های وجودی خویش ، فضای کار آینده خود را ترسیم کند.

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، فرصتی پیش آمد تا به سراغ مدیر باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان برویم ، فردی که حدود 10 سال است کار تربیت جوانان علاقه مند به رشته خبرنگاری را به عهده دارد.

مدیر باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان ، با اعلام اینکه باشگاه خبرنگاران کرمان ، هر ساله در 4 ترم بهار ، پاییز ، زمستان و تابستان در رشته های خبرنگاری ، گویندگی و اجرا ، بازیگری ، تصویربرداری ، تدوین و عکاسی دوره های آموزشی برگزار می کند ، گفت: تاکنون بیش از 500 نفر در محل باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان ، در دوره های خبرنگاری شرکت کرده اند که تعدادی هم اکنون با باشگاه خبرنگاران همکاری دارند و تعدادی دیگر هم در نشریات استان مشغولند.

حمید احمدی افزادی ، زمان برگزاری این کلاسها را عصرها از ساعت 15 عنوان کرد و افزود: افراد شرکت کننده در کلاسهای خبرنگاری ، عکاسی و تصویربرداری پس از موفقیت در دوره می توانند ، به صورت خبرنگار افتخاری با باشگاه همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون باشگاه خبرنگاران علاوه بر تولید خبر برای خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان ، برای بخش های مختلف شبکه های سراسری هم ، خبر و گزارش تهیه می کند.

وی یکی از طرح های باشگاه خبرنگاران را طرح شهروند خبرنگار دانست و تصریح کرد: هم اکنون همه ی افراد جامعه با داشتن دوربین تلفن همراه می توانند ، سوژه های خوبی را تهیه و برای پخش از شبکه های استانی و سراسری به باشگاه خبرنگاران ارسال کنند.

احمدی افزادی ارسال خبر و عکس به خبرگزاری باشگاه را از دیگر فعالیت های این مرکز برشمرد و یادآور شد: علاقه مندان می توانند خبرهای استان را در سایت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران ، قسمت استانها ملاحظه کنند.

خبرنگار آغاز شروعیست که به قلم قسم می خورد و با قلم از دردها و شادی های جامعه می نویسد ، و آنگاه با قلم نیز می میرد.

خبرنگار یعنی بیدار باش ، یعنی همیشه و در همه جا بودن و خسته نشدن ، روزت مبارک ای انسان خستگی ناپذیر!

گزارش از : سکینه جعفری

انتهای پیام/پ

برچسب ها: باشگاه ، خبرنگاران ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عفت سعادت آبادی
۱۰:۰۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام .من فوق لیسانس زبان وادبیات زبان فارسی دارم میخواستم بدونم میشه برای ثبت نام در کلاسهای خبرنگاری شرکت کنم .زمان دقیق ثبت نام کی هست ممنون .لطفا راهنماییم کنید..