با حضور «سعودبن‌احمد البردانی» سفیر عمان در ایران و «علی حسین سلیمان» از شرکای جدید مجموعه‌ی «صاروج پارس» (گود خشت‌مال‌ها) اجرای این پروژه به‌طور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری علی بابایی سرپرست شهرداری کرمان در حاشیه‌ی افتتاح این پروژه با بیان این‌که بالاخره با رفع همه‌ی موانعی که در مسیر پروژه‌ی «صاروج پارس» (گود خشت‌مال‌ها) بود، ساخت این پروژه آغاز شد، به سفر سفیر عمان در ایران و «علی حسن سلیمان» یکی از شرکای مجموعه‌ی صاروج پارس به کرمان اشاره کرد و گفت: حضور این افراد بهانه‌ای بود تا پروژه‌ی «صاروج پارس» به‌صورت رسمی آغاز شود.

وی افزود: در برنامه‌ی زمان‌بندی که پیش از این از سوی سرمایه‌گذار به شهرداری اعلام شده، در دو طبقه‌ی منفی یک و دو، پارکینگ طبقاتی ساخته و به شهرداری تحویل داده می‌شود.
سرپرست شهرداری کرمان با بیان این‌که قرار بود شهرداری زمین‌های این محدوده را تملک کرده و در اختیار سرمایه‌گذار قرار بدهد، گفت:اگرچه مقدمات کار به طول انجامید، اما با وجود همه‌یمشکلات پروژه از امروز آغاز شد.

بابایی افزود: برنامه‌ی زمان‌بندی پروژه پنج‌ساله است که قرار است پارکینگ‌های پروژه دو ساله ساخته شود و در سه سال بعدی نیز بقیه پروژه که مجموعه‌ی تجاری، اداری و تفریحی را شامل می‌شود، ساخته خواهد شد.

وی این پروژه را به این دلیل که در کنار بازار تاریخی کرمان قرار گرفته، کم‌نظیر دانست و بیان کرد: ساخت این پروژه، بافت تاریخی را احیا و متحول می‌کند و به رونق بازار بزرگ کرمان کمک زیادی خواهد کرد.

بابایی در خصوص مشکلات مسیر این پروژه گفت: این پروژه شامل حدود 300 پلاک بود که فقط حد و حریم داشتند و متراژ آن‌ها مشخص نبود؛ بخشی از پلاک‌ها هم مربوط به اداره‌کل اوقاف بود که با رایزنی‌هایی که شد، تمام املاک خریداری شد و اکنون برای اجرای فاز یک، هیچ مانعی وجود ندارد.

وی ادامه داد:تا دو ماه آینده نیز وزیر اقتصاد و رییس اتاق بازرگانی عمان در تهران حضور پیدا می‌کنند که قرار شد سفری هم به کرمان داشته باشند و از نزدیک در جریان پروژه‌های استان و شهر کرمان قرار بگیرند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: حضور ، سفیر ، عمان ، کلید ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.