مدير کمیته امداد شهرستان زنجان از جمع آوری دو ميليارد و 247میلیون ریال صدقه در زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ، ابوالفضل عبداللهی گفت :یکی از موضوعات مورد تاکید در دین اسلام صدقه دادن و کمک به نیازمندان است.

وی با اشاره به روایات نقل شده از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) در زمینه برکات و آثار صدقه دادن افزود: این بزرگواران علاوه بر اینکه خودشان در کمک به نیازمندان پیشگام بودند، بلکه اطرافیان را نیز به انجام این کار حسنه تشویق می‌کردند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با توضیح اینکه کمیته امداد نیز به عنوان متولی امور محرومان و نهادی که در راستای رفع مشکلات محرومان تلاش می‌کند، اقدام به اجرای طرح‌های مشارکتی بر اساس آموزه‌های دینی کرده است، ادامه داد: شمار این طرح‌ها 45 مورد است که یکی از عمده‌ترین آنها جمع‌آوری صدقات است.

این مسئول با ارائه توضیحاتی در زمینه نحوه جمع‌آوری صدقات مردمی اضافه کرد: در حال حاضر 60 هزار صندوق صدقه در شهرستان زنجان وجود دارد.

عبداللهی با بیان اینکه صندوق‌های موجود در این شهرستان شامل صندوق‌های بزرگ، کوچک و متوسط هستند، بیان کرد: بر اساس هماهنگی این صندوق‌ها به ترتیب در معابر عمومی و ادارات و مجتمع‌های بزرگ مسکونی، تجاری و ... نصب و در منازل و مغازه‌ها توزیع شده‌اند.

وی با اشاره به جمع آوری دوميليارد 247 میلیون ریال صدقه در شهرستان زنجان اضافه کرد: حل مشکلات معیشتی، تحصیلی، فرهنگی، پرداخت وام‌های کارگشایی، پرداخت کمک‌های موردی و ارائه کمک به در راه ماندگان و ابن‌السبیل از محل‌های هزینه‌کرد صدقات است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: جمع آوری ، صدقه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.