در دومین جلسه کارگروه «ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی» مصوب شد به ارائه‌کنندگان خدمات ارتباطی و ارائه کنندگان خدمات محتوایی برای اخذ مجوز، دو ماه وقت داده شود.

به گزارش  خبرنگار اخبار داغ گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که حدود 6 ماه از تصویب سیاست‌های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در  شبکه‌های ارتباطی در شورای عالی فضای مجازی می‌گذرد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاخره با بررسی آیین‌نامه این کار، نخستین گام در جهت اجرای این مصوبه را برداشت.

6 ماه پیش و در بیست و یکمین جلسه شورای عالی فضای مجازی، و پس از دو جلسه بحث و بررسی سران قوا و اعضای این شورا روی موضوع ساماندهی پیامک‌های ارزش افزوده و تبلیغاتی، وظیفه این کار بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

این وزارت‌خانه با تاخیر فراوان و در 15 تیرماه، بالاخره کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه را با حضور نمایندگان شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دادگستری، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی و سازمات تبلیغات اسلامی تشکیل داد. 


مصوبه‌ای برای مهار پیامک‌های انبوه//کار نشود


هرچند از محتوای نخستین جلسه اطلاعی در دست نیست اما در جلسه دوم این کارگروه که هفته گذشته برگزار شد، آیین‌نامه «تشکیل و وظایف کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی» مطرح شد.

رئیس این مرکز در مورد مصوبات جلسه کارگروه «ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی» توضیح داد: در این جلسه آیین‌‌نامه «تشکیل و وظایف کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی» تصویب شد.


مصوبه‌ای برای مهار پیامک‌های انبوه//کار نشود

موسویان افزود: در این جلسه مقرر شد با توجه به بند سوم مصوبه جلسه بیست و یکم شورای عالی فضای مجازی، مبنی بر الزام اخذ مجوز توسط ارایه کنندگان خدمات ارتباطی و ارایه کنندگان خدمات محتوایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال نسبت به اعطای زمانی معادل دو ماه به این افراد اقدام و پس از آن فعالیت آنان را معلق کند.
البته هنوز فراخوان دریافت مجوز صادر نشده و معلوم نیست این دوماه دقیقا از چه زمانی آغاز شده و شیوه درخواست مجوز  و مدارک مورد نیاز چیست.

وی در مورد شیوه کار گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی ، پیامک‌های انبوه پیش از نشر بازبینی نمی‌شوند و نظارت پس از نشر بر آن حاکم خواهد بود. البته ما با کسانی که دارنده بستر ارسال پیامک هستند، مراوده خواهیم داشت، آنها آموزش‌های لازم را خواهند دید و خودشان باید مسوولیت بررسی اولیه پیامک‌ها را داشته باشند. ما نیز نظارت پس از نشر خواهیم کرد.


مصوبه‌ای برای مهار پیامک‌های انبوه//کار نشود


وی افزود: اما در مورد پیامک‌های ارزش افزوده این طور نیست و در مورد آنها سامانه‌ای برای آپلود پیامک دیده شده است و متقاضیان با سرعت زیاد مجوز لازم برای انتشار را خواهند گرفت.


منبع: فناوران

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار