مانی رهنما و فریدون آسرایی، تیتراژ پایانی مستند «دانه‌های انار» را با موسیقی بهروز صفاریان اجرا کردند.

بهروز صفاریان آهنگساز، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با تیتراژ پایانی مستند «دانه‌های انار» گفت: سفارش این کار را ترانه‌سرای این مجموعه احمد امیر خلیلی به من داد و در ابتدا پیشنهاد شد که این قطعه را چهار یا پنج خواننده اجرا کنند اما به لحاظ حرفه‌ای و تنظیم میسر نشد و در نهایت مانی رهنما و فریدون آسرایی این قطعه را اجرا کردند.

وی که پیش از این هم سابقه ساخت آهنگ‌هایی با مضمون دفاع مقدس را دارد، درباره ایده این کار بیان کرد: به صورت مستقیم کارهای ارزشی با مضمون دفاع‌مقدس انجام دادم که معروف‌ترین آن‌ها قطعه‌ «بوی سیب» با صدای فریدون آسرایی است و سعی کردیم در این کار هم از «بوی سیب» الهام بگیریم. 

وی در خصوص تولید دو تیتراژ با دو سبک متفاوت سنتی و پاپ برای این مستند گفت: کسانی که این مجموعه را هدایت می‌کنند جوان‌هایی از جنس فضای جنگ با تفکرات امروزی هستند که با قدم‌هایی که برمی‌دارند موسیقی پاپ ایرانی و کلاسیک را با ارزش‌های اجتماعی آشتی می‌دهند.

وی نسبت به این کار ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: تفکری که در انتخاب موسیقی سنتی و پاپ برای تیتراژهای این مستند وجود دارد نشان دادن ارزش اصالت و پوشیدن لباس امروزی به تن این مجموعه و موضوع دفاع مقدس است که از نظر من تفکر خوبی است و در قالب تیتراژ جریان خود را می‌سازد و امیدوارم با استقبال مواجه شود.

گفتنی است مستند «دانه‌های انار» با مضمون دفاع مقدس به زودی ازشبکه دوم سیما روی آنتن می‌رود.

این دو تیتراژ، دو سبک سنتی و پاپ دارد که تیتراژ سنتی آن را حجت‌ اشرف‌زاده و اشکان کمانگر و تیتراژ پاپ این مستند را مانی رهنما و فریدون آسرایی با موسیقی بهروز صفاریان اجرا کرده‌اند و ترانه‌های هر دو اثر را نیز احمد امیر خلیلی سروده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار