نگهدارنده غیرمجاز یک قلاده گرگ پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی شد و هم اکنون در انتظار جریمه و زندان است.

نگهدارنده یک قلاده گرگ، به مراجع قضایی معرفی شدمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کشف یک قلاده گرگ از منزل یکی از ساکنین اسد آباد اظهار داشت: طی گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری غیر مجاز یک قلاده گرگ در منزل یکی از اهالی روستاهای پیر شمس الدین با دریافت مجوز قضایی از منزل فرد متخلف بازدید و گرگ مورد نظر کشف شد.

وی ادامه داد: گرگ کشف شده به اداره محیط زیست اسد آباد منتقل شده و پس از بازرسی مشخص شد این حیوان به خاطر اسارت یکساله قادر به بازگشت به ط بیعت و زیستگاه خود نبوده و هم اکنون در حال تیمار است.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: نگهداری جانواران در محیط‌های غیر متعارف موجب تهدید جوامع انسانی و همچنین نسل گونه جانوری می‌شود.

محمد با بیان اینکه پرونده فرد متخلف تحویل مراجع قضایی اسد آباد شده و قانون در این زمینه برای متخلفین جرائمی در نظر گرفته، افزود: چون یان گونه دیگر قادر به بازگشت به طبیعت نخواهد بود و به منزله حذف از طبیعت محسوب می‌شود، متخلف باید نسبت به پرداخت مبلغ 40 میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به اداره حفاظت محیط زیست بپردازد.

وی در پایان گفت: علاوه بر خسارت وارد شده به محیط زیست، فرد متخلف از سوی مراجع قضایی و جوبه عمومی جرم به حبس یا جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار