تیم ملی ژیمناستیک هنری کشورمان بعد از نود سال توانست اولین مدال این رشته را کسب کند.

به گزارش  حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،سرانجام جادوی عدم مدال گیری ژیمناستیک کاران در آسیا شکسته شد و تیم ملی ژیمناستیک هنری کشورمان بعد از چهار دوره شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا، این بار توانست اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران را با سرمربیگری محمدآذرپی به دست بیاورند.
 
عبداله جامعی جوان شایسته بوشهری در خرک حلقه به مدال برنز رسید. 
 
هادی خناری نژاد در دار حلقه و سعید رضا کیخواه در خرک حلقه نیز توانستند به مقام چهارم دست یابند. 
 
حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 
 
اولین حضور ژیمناستیک کاران ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا به سال 1974 بر می گردد که تهران میزبان آن بود و با وجود کسب مدال‌های رنگارنگ در رشته‌های مختلف ورزشی اما در رشته ژیمناست‌ها نتوانستند  مدالی بگیرند. 
 
در سیزدهمین دوره رقابت‌ها در سال 1998 در تایلند نیز دوباره تیم ژیمناستیک کشورمان دست خالی به خانه برگشت. 
 
در پانزدهمین دوره در دوحه قطر2006، حمیدرضا بابایی در بخش قهرمان قهرمانان در وسیله دار حلقه دوازدهم شد و تنها ژیمناستی بود که به فینال راه یافته بود،‌در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2014 در اینچئون به علت پاره ای از ناهماهنگی ها و دلخوری‌های به وجود آمده باز هم تیم ملی از کسب مدال جا ماند. 
 
خرسندی: در برابر مخالفان سکوت کردیم 
 
اسماعیل خرسندی مربی بدنساز تیم ملی و پیشکسوت ژیمناستیک می گوید: شصت و پنج سال است در ایران فدراسیون ژیمناستیک داریم در چند سال اخیر سعی کردیم همدلی را افزایش دهیم و افق های فدراسیون را مشخص کردیم. 
 
وی ادامه داد:در آغاز کار برنامه خود را بر استعدادیابی متمرکز کردیم و محور اصلی کارمان را بر پایه ژیمناستیک هنری گذاشتیم چون رشته ای مدال آور است. 
 
مربی بدنساز تیم ملی ادامه داد: در همه این مراحل با کمبود بودجه روبرو بودیم و همین حال نیز از کمبود بودجه و نداشتن علم و تجهیزات روز دنیا رنج می‌بریم اما نتوانستیم با برنامه به اهداف خود برسید. 
 
خرسندی در پاسخ به این سوال که چرا برخی فدراسیون را به بی‌برنامگی محکوم می کنند، می گوید: در این مدت چند نفر از خانواده ژیمناستیک جدا شدن و شروع به سرو صدا کردن، ما در برابر آنان سکوت کردیم چون می‌خواستیم آرامش تیم حفظ شود، حالا که ما نتیجه گرفته‌ایم بدین معناست که ما برنامه داشته‌ایم در واقع سکوت ما در برابر مخالفان به معنی داشتن برنامه بوده است. 
 
درویش زاده:برنامه ریزی عامل کسب این موفقیت بود 
 
جعفر درویش زاده رئیس فدراسیون ژیمناستیک که تیم را در ژاپن همراهی کرده است می گوید: سطح مسابقات بسیار بالا بود در رقابت‌ها به طور فشرده انجام شد با وجود ژاپن، چین و کره که همگی مدعیان در این رشته هستند کسب یک مدال برنز و دو مقام چهارمی بسیار ارزشمند است. 
 
وی افزود: در ورزشکار ما نیز که مقام چهارم را کسب کردند هر دو شایستگی کسب مدال را داشتند اما میزبان من توانست بپذیرد دو ایرانی مدال بگیرند بنابراین در امتیاز دهی ورزشکاران ما به مقام چهارم رسیدند. 
 
درویش زاده در پایان گفت:اردوهای مستمر و برنامه ریزی منجر به کسب این نتایج  شد که امیدوارم ادامه دار باشد. 
 
با همه این تفاسیر با وجود مشکلات و حاشیه‌های فراوان در ژیمناستیک بالاخره این تیم بعد از نود سال توانست ایران را به یک مدال آسیایی مهمان کند چیزی که به نظر می رسد باید سالهای پیش صورت می‌گرفت که البته حالا هم دیر نیست امید است کسب این مدال آغازی باشد بر کسب مدالهای خوش رنگ تر در سطح آسیا و جهان. 
 
انتهای پیام/ 
 
 
برچسب ها: ژیمناستیک ، ایران ، مدال ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار