تجهیز دانشجویان کارشناسی شریف به مبانی پیشرفته

دانشگاه هم زمان با حفظ کیفیت بالای آموزشی، بیشترین امتیاز خود را در عرصه ارتباط با صنعت و پژوهش کسب نموده است.

دکتر رضا روستا آزاد استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص جایگاه جهانی این دانشگاه با اشاره به رتبه بندی دانشگاه‌های جهان توسط موسسه TimeHigher  به خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  دانشگاه صنعتی شریف در بین همه دانشگاه‌های جهان امروز در سال 2015 در بازه  300-350 و در سال 2014 در بازه ی 250-275 رتبه بندی شده است و این در حالی است که به اذعان موسسه ارزیاب، در صورت ارائه داده‌های بیشتر از طرف دانشگاه رتبه دانشگاه حتی بهتر از ارزیابی صورت گرفته می‌باشد و دانشگاه صنعتی شریف نیز بیشترین امتیاز را در حوزه‌ی ارتباط با صنعت بدست آورده است. 

وی افزود: در حال حاضر تمرکز ما بر روی واحد تولید صنعتی آنزیم‌ها در دانشگاه‌ است تا بتوانیم صنایع شوینده، خوراک دام، خوراک انسان و آنزیم چیت‌های تشخیص آزمایشگاهی و در نهایت داروهای آنزیمی تولید کنیم. 

وی در خصوص فعالیت های خود در دانشگاه می‌گوید: من علاوه بر آموزش در واحد شیمی و نفت دانشگاه، نظارتی بر روی کارهای پژوهشی دانشجویان ارشد و دکترا دارم و تمرکز بیشتر ما در حوزه ارتباط با صنعت و نوآوری به خصوص در بخش تولید آنزیم‌ها به صورت صنعتی و انبوه است.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف بیان داشت: دانشگاه صنعتی شریف در فاز تغییر و انتقال به سمت کارآفرینی و تقویت دانشجویان از نظر تئوری، آموزشی و پژوهشی است و در نهایت تربیت دانشجویانی که بتوانند در حوزه شرکت‌های نوآور و کارآفرینی فعال باشند. 

وی اظهار کرد: دانشگاه همزمان با حفظ کیفیت بالای آموزش، بیشترین امتیاز خود را در عرصه‌ارتباط با صنعت و پژوهش کسب نموده است،‌همچنین دانشگاه مجموعه‌ای بنام خدمات پیشرفته فناوری ایجاد کرده است که داوطلبان در قالب شرکت‌هایی که فعال هستند در دانشگاه و پیرامون دانشگاه مستقر باشند که می‌تواند در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان کارآفرین باشد. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.