به سبب افزایش رطوبت نسبی در لایه‌های پایین همراه با وجود هوای گرم در سطح زمین به همراه ناپایداری نسبی در تراز میانی، انتظار بارش‌های رگباری و رعدوبرق در استان‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشانگر گذر تدریجی سامانه کم ارتفاع از روی عرض‌های شمالی دریای خزر تا روز دوشنبه هفته آینده است.

عبور این سامانه موجب برقراری جریان‌های شمالی از عرض‌های بالاتر به سوی سواحل جنوبی دریای خزر شده است که به تدریج نفوذ هوای خنک‌تر به سواحل خزر را تقویت نموده و سبب کاهش قابل توجه دما در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و شمال غرب کشور خواهد شد.

لازم به ذکر است به سبب افزایش رطوبت نسبی در لایه‌های پایین همراه با وجود هوای گرم در سطح زمین و لایه های زیرین جو به همراه ناپایداری نسبی در تراز میانی، انتظار بارش‌های رگباری و رعدوبرق در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان و ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های شمالی سبلان در استان اردبیل شرح وجود دارد: 

شایان ذکر است با توجه وضعیت ناپایدار جو احتمال تشدید بارش رگباری از امروز تا یکشنبه، و سیلابی شدن موقت مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی در استان خراسان شمالی، گلستان، مازندران و ارتفاعات مرکزی البرز وجود دارد. توصیه می‌شود در روزهای شنبه و یکشنبه از شنا در سواحل خزر خودداری شود.     

آسمان تهران امروز کمی ابری است و در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات و بارش پراکنده گاهی رعد و برق مورد انتظار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار