عضو دموکرات سنای آمریکا ضمن اعلام اینکه کنگره درباره توافق ایران با مسئولیتی تاریخی روبروست، گفت همزمان با روش‌های دیپلماتیک، گزینه‌ها روی میز است و در یی توافق از بین نخواهند رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، "شرود براون،" عضو دموکرات کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری سنای آمریکا در بیانیه‌ای در جلسه استماع این کمیته درباره پیامدهای لغو تحریم ها براساس توافق ایران گفت کنگره درباره توافق ایران با مسئولیتی مهم و تاریخی روبروست.

براون، نماینده ایالت اوهایو، گفت:" 4 نفر از شلهدان حاضر در جلسه امروز در دولت بوش مسئول مبارزه با حمایت از فعالیتهای تروریستی و سیاست خاورمیانه بودند. در واقع کل این فرایند در دولت بوش آغاز شد زمانی که یک رئیس جمهور جمهوریخواه پس از جنگ عراق خواستار تعامل دیپلماتیک با ایران بود."

وی افزود: دولت بوش پایه های آنچه تبدیل به توافق ایران شد را گذاشت؛ یعنی لغو تحریم ها در ازای محدودیت های شدید بر برنامه هسته ای ایران. 

وی اضافه کرد: این مسئله تا حدی به این خاطر است که من درباره ماهیت سیاسی بحث درباره این توافق ناامید شده ام ؛ چرا که شماری از همکاران من بدون اینکه این توافق را خوانده باشند با آن مخالفت می کنند.

برون در ادامه گفت: این یکی از مهمترین مسایل امنیت ملی است که کنگره طی یک نسل با آن روبرو خواهد بود و نباید مورد حملات حزبی و سیاسی و نیز جنگهای سیاسی و حزبی قرار گیرد. کنگره باید بحث های جدی که شایسته این بحث است صورت دهد. 

وی در ادامه با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم ، گفت: راستی آزمایی از اهمیت کلیدی برخوردار است و ما باید درک کنیم که این راستی آزمایی چه اندازه مفید و کارآمد خواهد بود. 

این سناتور ادعا کرد:  سالها، من از اعتماد تحریم های یکجانبه و چندجانبه برضد ایران حمایت کرده ام، که موجب شده است ایران سر میز مذاکره حاضر شود و به دستیابی به این توافق کمک کند. 


شرور برون در پایان گفت: "در حالی که شماری از ما ممکن است درباره روش ها و تاکتیک ها اختلاف نظر داشته باشیم، روشن است که اهدافی مشابه داریم. اینکه تضمین کنیم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند و این اقدام را در صورت امکان به طور دیپلماتیک صورت دهیم و همزمان این مسئله را می دانیم که دیگر گزینه ها همچنان بر روی میز است و در پی این توافق از بین نخواهند رفت."


انتهای پبام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
بدانیم گزینه آگاهی مردم همه گزینه های روی میز راشرم آورمیکند
آخرین اخبار