نابیناییش باعث نشد امیدش را از دست بدهد بلکه با پذیرش تقدیر الهی به سوی موفقیت و خداشناسی گام برداشت، و روشنی دلش را با روشنی کلام الهی منور کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، قبل از 9 ماهگی یعنی 6 ماه و 21 روزش بود که بدنیا اومد بخاطر این تولد زودهنگام و جنین نارس، قسمت قرنیه چشم رشد کافی نکرد و از لحظه تولد دیده اش به دنیا نابینا شد.

اما نابیناییش باعث نشد که امیدش را از دست بدهد بلکه با امید بیشتر و پذیرش تقدیر الهی به سوی موفقیت و خداشناسی گام برداشت، و روشنی دلش را با روشنی کلام الهی منور کرد.

دست‌هایی که قرآن می‌خوانند

سین: ابتدا خودتان را برای مخاطبان سین جیم معرفی کنید؟

جیم: بسم الله الرحمن الرحیم من امیدرضا رحیمی حافظ ، قاری و موذن قرآن هستم ساکن شهر رشتم ، فرزند اول خانواده ام و یک برادر کوچکتر دارم و در یک خانواده مذهبی زندگی می کنم.

سین: چند سالتونه و کلاس چندم هستین؟

جیم: 16 سالمه و در رشته معارف اسلامی مشغول به تحصیل هستم امسال به حول قوه الهی دوره دوم دبیرستان را با معدل 87 /18به پایان رساندم .

سین: در حال حاضر چند جزء از قرآن کریم رو حفظ هستین؟

جیم: خدا را شاکرم که با عنایت ویژه حق تعالی توانستم 25 جزء از کلام الهی را حفظ کنم و همچنین قاری و موذن قرآن نیز هستم و در مسجد خیابان شهدای رشت برای نمازگزاران اذان می گویم.

سین:خوب از کی به فعالیتهای قرآنی روی آوردی؟

جیم:من از سن 7 سالگی به کلاس های قرآنی رفتم و علاقه زیادی به حفظ قرآن داشتم و همچنان نیز دارم و با عنایت خداوند کریم توان حفظ زود هنگام آیه های قرآن را دارم البته برای حفظ قرآن اول از حفظ جزء سی آغاز کردم سپس از جزء اول شروع به حفظ کردم.

دست‌هایی که قرآن می‌خوانند

سین: با توجه به اینکه نابینا هستی چطور قرآن می آموزی؟

جیم: من با استفاده از خط بریل و صوت قرآن مشغول به قرآن آموزی هستم و خدا رو شکر میکنم تا حالا 25جزء از قرآن کریم را حفظ هستم و به امید خدا تا پایان سال هر 30 جزء از قرآن را حفظ خواهم کرد.

سین: هروقت توی زندگی دچار مشکل میشی چیکار میکنی؟

جیم: سعی میکنم من بر مشکلات غلبه کنم نه مشکلات بر من غالب شوند، و بیشتر در این راه تلاش میکنم و این مثال را که میگویند از تو حرکت از خدا برکت را آویزه گوشم کردم و این فواید از تو حرکت از خدا برکت رو بارها در زندگیم احساس کردم.

سین: خوب امید رضا تو این راه کی مشوقت بود؟

جیم: پدر و مادرم مشوق و زمینه ساز من در زمینه فعالیتهای قرآنی هستن، والدینم بزرگترین سرمایه و نعمت زندگی من هستن من از همینجا دستهای پرتلاششان را میبوسم و خدا را به دلیل داشتنشان سپاسگزارم.

دست‌هایی که قرآن می‌خوانند

سین: تا حالا توی مسابقات قرآنی هم شرکت کردی؟

جیم: بله من در مسابقات مختلف قرآنی چه در بخش معلولان و چه ویژه افراد عادی شرکت کردم و به حول قوه الهی تاکنون بیش از 100 مقام منطقه ای، استانی و کشوری رو در زمینه های حفظ قرآن، قرائت و اذان کسب کردم و مرداد ماه امسال نیز مجوز حضور در مسابقه قرآنی کشوری که در مشهد مقدس برگزار می شود رو نیز کسب کردم.

سین: رمز این موفقیت با توجه با معلولیتت چی بود؟

جیم: امیدواری ، توکل به خدا و راضی بودن به رضای خداوند مهمترین رمز موفقیت من بوده البته پدر و مادرم و همینطور اساتیدم نیز با صبوری و همراهی عامل موفقیت من بوند.

دست‌هایی که قرآن می‌خوانند

سین: موقع قرائت یا حفظ قرآن به معنی هم توجه میکنی؟

جیم: البته که توجه میکنم چون توجه به معانی قرآن کمک زیادی در حفظ و یادگیری قرآن بهم میکنه و اصلا توجه به معنی هستش که امید زندگیم و شناخت خداوند رو بهم یاد میده و تدبیر در معانی کلام وحی باعث رسیدن به آرامش ، خود شناسی و خدا شناسی خواهد شد.

سین: قرآن چه تاثیری در زندگیت داره؟

جیم: باعث آرامش و بردباریم میشه و ناامیدی رو ازمن میگیره و امیدواری رو بهم هدیه میده.

دست‌هایی که قرآن می‌خوانند

سین: امیدرضا تاحالا شده بگی خدایا چرا من؟

جیم:البته چندباری گفتم اما بلافاصله یه آیه توی ذهنم اومد و فورا از خداوند طلب بخشش و مغفرت کردم و هربار که برای یه مسئله ای گفتم کاش من نابینا نبودم یا خدایا چرا من ، چند روز بعد اتفاقی برام می افتاد و میفهمیدم که انجام نشدنش بیشتر به نفع من شد و مصلحتی که خداوند می داند هیچکس از آن باخبر نیست.

سین: چه توصیه ای برای کسایی که میخوان قرآن رو یاد بگیرن دارین؟

جیم: قرآن چراغ راه هدایت زندگی هستش و اصلا خدواند قرآن را برای هدایتمان بر قلب پیامبر نازل کرد و باید همه قرآن بیاموزیم و با توکل به خدا و عمل به کلام خدا زندگی دنیوی و اخروی خود را بسازیم.

دست‌هایی که قرآن می‌خوانند

سین: و اما سخن آخر؟

جیم: اگه بخوای میشه به هدف رسید فقط در راه رسیدن به هدف باید با توکل به خداوند، با گام های استوار، و امید به زندگی حرکت کرد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: سین جیم ، رشت ، نابینا ، قرآن ، بریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.