عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در افزایش نرخ خرید تضمینی و افزایش تعرفه به طور مستقیم در قیمت آرد و نان و سایر محصولات ماده اولیه گندم و آرد تاثیرگذار است.

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاوررزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اعتراض صنایع لبنی و افزایش 15 درصدی تعرفه واردات گندم اظهارداشت: تعرفه واردات در راستای حمایت از تولید داخل و اشتغال پایدار کشور برای محصولاتی که تولید مشابه داخل دارند مطرح است زیرا این امر متناسب با منافع ملی است.

وی افزود: بنابراین اگر قیمت تمام شده تولید داخل از قیمت وارداتی بالا باشد مردم به سمت و سوی خرید خارجی خواهند رفت که این امر مسبب مشکلاتی برای  تولیدکنندگان می‌شود.

ایرانپور در ادامه بیان کرد: دولت باید همواره در نظر داشته باشد که هر گونه تصمیم‌گیری افزایش قیمت گندم در افزایش نرخ خرید تضمینی و افزایش تعرفه به طور مستقیم در قیمت آرد و نان و سایر محصولات مواد اولیه گندم و آرد تاثیر گذار است به همین خاطر باید در قیمت‌گذاری تعرفه همه جوانب را در نظر بگیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص کاهش تعرفه خاطر نشان کرد: بنده احتمال می‌دهم که افزایش تعرفه در راستای حمایت از گندم‌کاران تا جمع‌آوری کامل محصول و ذخیره و نگهداری از سیلوها و خرید آن توسط دولت مقطعی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار