مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:با حضور به موقع همکاران حفاظت محیط زیست و نیروهای انتظامی و امدادی آتش سوزی در مراتع حاشیه منطقه حفاظت شده دیزمار مهار شد.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان از سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیسا استان گفت: آتش سوزی در مراتع حاشیه منطقه حفاظت شده دیزمار و روستاهای انویق و آستمال در اثر بی احتیاطی عوامل انسانی رخ داده بود که با تلاشهای ماموران یگان حفاظت محیط زیست و  همکاری مدیریت بحران شهرستان ،اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اهالی منطقه به مهار شد .

وی گفت:بدلیل گرمای هوا و زیاد بودن تراکم پوشش گیاهی در مناطق مرتعی و جنگلی در صورت کمترین بی احتیاطی از سوی عوامل انسانی امکان آتش سوزی در منطقه و جنگلهای ارسباران وجود دارد لذا از اهالی منطقه و مسافران در خواست می گردد: جدا از برافروختن آتش در نزدیک درختان و گیاهان خشک خودداری نمایند.  

وی  اظهار داشت: طبق برآورد اولیه بیش از یکصد و بیست هکتار از مراتع ملی که عمدتاً محدوده روستای انویق و بخشی از اراضی روستای آستمال که خارج از مناطق تحت مدیریت را در بر می گرفت، دچار حریق گردید  که پوشش گیاهی آن اکثراً شامل گونه های علفی یکساله نظیر انواع گندمیان و برخی گونه های چند ساله چون گون بوده و به ندرت درختچه هایی از گونه های بنه، سیاه تلو بصورت پراکنده در محدوده حریق بود.

قاسمی تاکیدا  از اهالی، مسافران و گردشگران در خواست نمود: از بر افروختن هر گونه آتش در داخل جنگل و داخل منطقه حفاظت شده جدا خودداری نمایند.

وی همچنین ادامه داد: از روشن کردن آتش نزدیک درختان جدا خودداری کنند زیرا وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا دو عامل اصلی طبیعی وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان از اهالی و گردشگران در خواست کرد : در صورت مشاهده آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مراتب را با شماره تلفن های 1540 و 1812 به این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار