اثر اعجاب‌انگیز موسیقی بر مغز جراحان حین بخیه زدن اعضای بدن

نوع خاصی از جراحی‌ها در اثر گوش دادن جراح به موسیقی حین جراحی موفقیت بیشتری برای درمان بیمار و ترمیم زخم‌ها خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران با مطالعه بر روی عملکرد و کنترل اعصاب جراحان دریافته‌اند گوش کردن به موسیقی به ویژه موسیقی کلاسیک می‌تواند سبب افزایش بهره‌وری و کنترل اعصاب در آن‌ها شود.

گفتنی است، بر این اساس جراحانی که به موسیقی مورد علاقه خود در سبک‌های مختلف حین عمل جراحی گوش کرده‌اند از روش‌های بهتری برای جراحی و بخیه زدن قسمت‌های جراحی شده استفاده کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بیمارانی که جراحان در حین جراحی آن‌ها موسیقی گوش کرده‌اند، بخیه‌های کمتر و حرفه‌ای‌تری داشته‌اند که سریع‌تر بهبود یافته و یا جذب شده است.

این نتایج حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تگزاس بر روی عملکرد جراحی و به ویژه بخیه زدن اندام‌های حساس توسط 15 جراح داوطلب بوده است.

در این آزمایش از جراحان خواسته شده تا بخیه‌هایی بسیار ظریف بر روی لایه به لایه پوست حیوان آزمایشگاهی خوک بزنند، زیرا بر اساس تحقیقات پوست خوک شباهت فراوانی به پوست انسان دارد.

جراحان پلاستیک به دو گروه تقسیم شده و گروه اول در حین گوش دادن به موسیقی و گروه دوم در سکوت به بخیه زدن پرداخته‌اند که عملکرد گروه اول بسیار بهتر بوده است. علاوه بر بخیه زدن بهتر و ظریف‌تر مدت زمان انجام جراحی نیز در گروه اول کوتاه‌تر از گروه دوم بوده است.

کارشناسان اعتقاد دارند مدت زمان کوتاه‌تر انجام جراحی به ویژه جراحی‌های وسیع‌الطیف با برش‌های عمیق و بزرگ و همین طور جراحی‌های پلاستیک که نیازمند دقت و فراوان است، می‌تواند به نفع بیمار و پزشک باشد.

در وهله اول بیمار مدت زمان بیهوشی کمتری را سپری می‌کند که از لحاظ حفظ سلامتی برای او بسیار حائز اهمیت است و عوارض جانبی کمتری از بیهوشی در او ایجاد می‌شود.

همچنین خونریزی حین جراحی و نیاز بیمار به واحد خونی کمتر می‌شود و در نهایت بخیه‌هایی ظریف‌تر با اثرات تهاجمی کمتر در بدن، زمان بهبود سریع‌تر و موفقیت بالاتر در نتیجه عمل جراحی به دست می‌آید.

بخیه زدن یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در اعمال جراحی است و به ویژه در اعمال جراحی زیبایی و یا عمل جراحی قلب و دوختن مجدد قفسه سینه بیمار بسیار اهمیت دارد. بخیه زدن اشتباه رگ‌ها و یا عدم انتخاب نوع مناسب بخیه می‌تواند منجر به خونریزی داخلی و مرگ بیمار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.