مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان لرستان گفت: تا کنون 266 هزار تن گندم مازاد بر نياز کشاورزان لرستان خريداري شده است.

افزایش خرید گندم از کشاورزان لرستانی نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ بهاروند افزود: اين ميزان خريد توسط 50 مرکز در 45 هزار محموله از کشاورزان استان خريداري شده است.

وي در خصوص کيفيت گندمهاي خريداري شده گفت: براي تعيين کيفيت گندمهاي خريداري شده از سوي کشاورزان مولفه هايي مانند رطوبت، افت مفيد، افت غير مفيد، درصد سن زدگي و غيره در نظر گرفته شده است تا انگيزه کشاورزان براي بالا بردن ميزان کيفيت بيشتر شود.

بهاروند به افزايش قيمت خريد گندم در سال 94 اشاره نمود و افزود: قيمت خريد تضميني گندم معمولي با احتساب 4 درصد افت مفيد و با 2 درصد افت غير مفيد 1155 تومان و گندم دوروم با احتساب همين افت 1188 تومان تعيين شده است.

وي با بيان اين مطلب که ظرفيت مراکز ذخيره سازي در استان لرستان 563 هزار تن مي باشد گفت: از اين مقدار 205 هزار تن آن مربوط به بخش دولتي و 358 هزار تن آن مربوط به بخش خصوصي است همچنين بخش دولتي و خصوصي شامل انبارهاي مکانيزه سيلوهاي فلزي و سيلوهاي بتني مي باشد که داراي استانداردهاي قابل قبول در زمينه نگهداري گندم هستند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.