مردم یونان در اعتراض به طرح های ریاضتی تظاهرات کردند

مردم یونان در اعتراض به اجرای یک مرحله دیگر از طرح‌های ریاضت اقتصادی این کشور، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری یورونیوز؛ مردم یونان در اعتراض به اجرای یک مرحله دیگر از طرح‌های کاهش رفاه عمومی و ریاضتی در کشورشان - که طلبکاران یونان بر این کشور تحمیل کرده‌اند - در خیابان‌های آتن تظاهرات کردند. 

دور دیگر از تظاهرات و راهپیمایی‌های اعتراض آمیز در مخالفت با اجرای طرح‌های ریاضت اقتصادی در یونان برگزار شد. این مسئله از آنجا خشم و اعتراض مردم این کشور را برانگیخته است که آتن برای آنکه از وام‌های گروه سه جانبه متشکل از صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا برخوردار شود حاضر شده است یک مرحله دیگر از طرح‌های ریاضت اقتصادی را به اجرا گذارد. این طرح های ریاضتی قرار است از سپتامبر (شهریور) به اجرا در آیند. 

صدها نفر در خیابان‌های مرکزی آتن به در خواست کمونیست‌ها تظاهرات کردند. این مسئله به این دلیل مهم است که انتخابات پارلمانی زود هنگام یونان نیز قرار است پاییز امسال در این کشور برگزار شود. شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند تحمل یک مرحله دیگر افزایش مالیات‌ها و کاهش حقوق‌ها را ندارند.

البته آتن چاره ای جز این کار ندارد. زیرا اگر نتواند با وام‌دهندگانش برای دریافت یک مرحله دیگر وام به توافق برسد نمی‌تواند وام‌ها و اوراق سررسیده اش را بازپرداخت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار