استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی شرکت‌های داروسازی استان برای تامین نیازهای دارویی جمهوری نخجوان خبر داد و گفت: در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.


 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اسماعیل جبارزاده در دیدار با وزیر بهداشت جمهوری خودمختار نخجوان بااشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید انواع محصولات دارویی، گفت: شرکت‌های داروسازی استان می‌توانند داروهای مورد نیاز جمهوری نخجوان را به صورت سفارشی تولید و در اختیار این جمهوری قرار دهند.

وی با بیان این که مردم نخجوان، مانند برادران ما هستند، افزود: شروع همکاری در زمینه دارو و درمان مقدمه خوبی برای توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف است و ما برای توسعه روابط با برادران خود در نخجوان هیچ محدودیتی نداریم.

 جبارزاده همچنین از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای اعزام هیات‌های پزشکی به جمهوری نخجوان خبر داد و گفت: نگاه ما در این زمینه صرفا نگاه مادی نیست و هدف ما کمک به توسعه بهداشت و درمان در نخجوان است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در بخش سلامت، اظهار داشت: در حال حاضر همه جمعیت استان تحت پوشش بیمه درمانی هستند و خدمات بهداشتی و درمانی در هیچ دولتی به اندازه دولت کنونی نبوده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از احداث سه بیمارستان جدید در تبریز خبر داد و گفت: با ساخته شدن این بیمارستان‌ها دو هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی موجود استان اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت جمهوری خودمختار نخجوان هم در این دیدار به ظرفیت‌های بالای تبریز و آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و خواستار استفاده از تجربیات و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز شد.

نیازی نوروزاف با اشاره به بازدیدهای خود از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و چند شرکت داروسازی، خاطرنشان کرد: همکاری با آذربایجان شرقی در بخش بهداشت و درمان جزو اولویت‌های ماست.

وی همچنین از مذاکرات خود با شرکت‌های داروسازی تبریز خبر داد و گفت: توزیع داروهای ساخت تبریز در نخجوان برای ما اهمیت زیادی دارد و با توجه به کیفیت مطلوب و قیمت مناسب داروهای تولیدی در تبریز این امکان را فراهم می‌کند که دو طرف در این حوزه همکاری‌های تنگاتنگ و بیشتری داشته باشند.

نوروزاف خواستار برگزاری کنگره‌ها و سمینارهای پزشکی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نخجوان شد و همچنین از اعزام تورهای علمی ویژه دانشجویان و پزشکان نخجوانی برای بازدید از توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان خبر داد.

وزیر بهداشت جمهوری خودمختار نخجوان در خاتمه اظهار داشت: مطئنیم که همکاری‌های ما با استان آذربایجان شرقی در همه زمینه‌ها توسعه می‌یابد و مهم اراده طرفین است که خوشبختانه در سطح بالایی است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.