عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

مهندسی عقلانی مصرف موجب توزیع عادلانه ثروت در جامعه می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توزیع عادلانه ثروت بین اغنیاء و نیازمندان با مهندسی عقلانی مصرف، افزایش تولید و جلوگیری از مصرف بی جا صورت می گیرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسن رحیم پور ازغدی در اختتامیه سومین دوره اردوی بصیرت دانشجویان این نهاد در اردوگاه ثامن الائمه (ع) در مشهد مقدس با بیان اینکه نویسندگان حوزه اقتصادی در دنیا تالیف کتب شان را با مقدمه ای مبنی برانسان شناسی و یا معرفت شناسی شروع می کنند، اظهار کرد: انسان موجودی است که در صعود و نزول جامعه در بخشهای مختلف نیز نقش دارد که باید در این بین از انسانهایی که مصرف را بر پس انداز ترجیح می دهند دوری کرد چرا که هم نشینی با آنان انسان را از لحاظ مالی و اقتصادی عقب می اندازد.

وی با بیان اینکه اسراف و تبذیر گناه دارد و حرام است و خانواده را به نابودی می کشاند، افزود: برای این امر باید مهندسی عقلانی مصرف کنترل شود تا برای هیچ یک از اقشار چه مرفه و چه نیازمند مشکلی پیش نیاید.

استاد رحیم پور ازغدی با طرح مسئله اصلاح الگوی مصرف ، تولید ثروت و جلوگیری از اسراف و تبذیر درجمع دانشجویان این نهاد ، 80 درصد بیماری ها را مربوط به قشر مرفه و بیکار جامعه دانست و اظهار داشت: خانواده هایی که دارای مشکلات مالی بوده و از اسراف دور هستند، دارای زندگی شاد بوده و روح و روان و جسم سالمی دارند.

وی، روایاتی از ائمه معصومین(ع) در خصوص اسراف و تبذیر و تبعات آن را بیان کرد و خاطرنشان کرد: در هر جامعه ای که نرخ فساد افزایش یابد حتما بیکاری وجود دارد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به اصل بهره وری که امروزه بسیار مطرح است ؛ ادامه داد: در این اصل از تمام دور ریختنی ها باید به نحو احسن استفاده کرد تا هیچگونه اسرافی صورت نگیرد.

رحیم پور ازغدی توزیع ثروت بین قشراغنیاء و نیازمندان را کمک به اعتدال جامعه برشمرد و ادامه داد: انسانهایی که بیش از نیاز خود، مصرف و هزینه می کنند نباید مورد الگو قرار گیرند و در عوض باید از افرادی که دارای وجدان کاری، مسئولیت پذیر و تخصص هستند، بهره گرفت. رجیم پور ازغدی، با اشاره به تحریمها و مشکلات تصریح کرد: اگر در ابعاد حقوقی، اخلاقی، علمی و مدیریتی توانستیم کار کنیم و مشکلات را برطرف کنیم هیچ تحریمی برما تاثیر نمی گذارد و رشد هم سریعتر صورت میگیرد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.