رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فلاورجان با اعلام این خبر گفت: مهار بيماری تب مالت در جمعيت انساني كشور بدون مبارزه مؤثر با بروسلوز دامي امكان پذير نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید اکبر حسینی افزود: برنامه های سازمان دامپزشكی كشوردر زمینه مباررزه با بروسلوز درجمعیت گاوی؛ براساس تست و كشتار موارد مثبت، واكسیناسیون و آموزش و در جمعیت گوسفند و بز؛ نیز براساس واكسیناسیون و آموزش بهره برداران و مصرف كنندگان فراورده های لبنی پایه ریزی شده است.

وی در ادامه افزود: دامپزشکی در صورت برخورد با موارد سقط در هر كدام از این گروه های دامی (به عنوان یكی ازعلایم اصلی ابتلا به بروسلوز) پایش ها وبررسی های مربوطه را با حساسیت انجام می دهد.

حسینی گفت: در حال حاضر و باتوجه به جایگاه و جمعیت دامی به عنوان منبع اصلی اكثریت موارد انسانی بیماری (تب مالت) و به منظور توسعه پوشش ایمنی این دام ها دراستان، طرح فراگیر واكسیناسیون دامهای سبک و سنگین برنامه ریزی شده واجرا می گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: در طی این طرح که از ابتدای مرداد شروع شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد یافت، تلاش می شود نزدیك به 25000 راس از جمعیت دام سبك و سنگین واجد شرایط در شهرستان توسط واكسیناتورهای فعال دراكیپ های عملیاتی دولتی و خصوصی تحت پوشش مایه كوبی قرار گیرد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فلاورجان در پایان به تمامی دامداران به خصوص خانواده هایی كه اقدام به نگهداری دام به صورت خانگی می نمایند توصیه كرد؛ با اکیپ های دامپزشكی همکاری نموده و در طی مدت طرح دام های خود را واکسینه كنند تا خانواده ودام هایشان از عواقب خسارت بار ابتلا به این بیماری در امان باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.