در این تفاهم نامه طرفین بر افزایش ،تقویت و توسعه و تسهیل تجارت،سرمایه گذاری و همچنین همکاریهای اقتصادی،علمی و فنی میان اعضای خود، تاکید کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری بين بيرجند و ولايت پکتيای افغانستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ با پایان سفر سه روزه هیئت تجاری ولایت پکتیای افغانستان به خراسان جنوبی ، فرامرزی به نمایندگی از اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بیرجند و آقای علم یار به نمایندگی از اتاق تجارت و صنایع ولایت پکتیای افغانستان این تفاهم نامه را امضا کردند.

در این تفاهم نامه طرفین بر افزایش ،تقویت و توسعه و تسهیل تجارت،سرمایه گذاری و همچنین همکاریهای اقتصادی،علمی و فنی میان اعضای خود، تاکید کردند.

کمک طرفین به کارآفرینان دو طرف در انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری مشترک و نیز مشارکت آنها در طرح های کشورهای ثالث ، معرفی اعضای معتبر و فعال،مشارکت در نمایشگاههای استانی و تخصصی ،کمک به حل و فصل اختلافات میان تجار از مفاد این تفاهم نامه است.

همچنین تفاهم نامه همکاری میان صفدری زاده مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و علم یار رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت پکتیای افغانستان به امضا رسید.

استفاده از ظرفیتهای بالقوه و توانمندیهای منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و ولایت پکتیای افغانستان در بخش تولید و تجارت با معیارهای بین المللی از مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه مقرر شده است ولایت پکتیا یک نماینده برای حضوردر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برای توسعه روابط و ارتباط بیشتر دو طرف معرفی کند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.