اردبیل؛

شناسایی 5 گونه مختلف فندق در اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: 5 گونه مختلف از فندق در اردبیل شناسایی شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رامز نصیری صالح با اشاره به اهمیت گیاهان داروئی اظهار داشت: باید ظرفیت‌های درمانی گیاهان داروئی را احیا و بهره‌برداری از آن ها را توسعه بدهیم که مطالعات در زمینه فندق در جنگل فندق‌لو اردبیل صورت گرفته چرا که فندق یک محصول با ارزش ژنوتیکی و فنوتیپی است.

وی گفت: به دلیل اهمیت گیاهان داروئی مرکز رشد گیاهان داروئی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل فعالیت خود را از سال گذشته شروع کرده است که در حال حاضر حدود 10 شرکت تخصصی در این زمینه در جهاد دانشگاهی استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: 6 شرکت به صورت مستقر در مرکز جهاد دانشگاهی بوده و 4 شرکت نیز به صورت مجازی در این زمینه فعالیت دارند که باید ظرفیت موجود در این گیاهان داروئی به صورت خام فروشی هدر داده نشود بلکه عصاره‌گیری شده که این کار یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی اردبیل است.

وی در ادامه با اشاره به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه مراکز آموزش علمی کاربردی به جای آموزش تخصصی و تربیت تکنسین به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که در جهاد دانشگاهی واحد استان سعی کردیم مراکز آموزشی به صورت تخصصی و فنی فعالیت کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.