وزیرجهادکشاورزی گفت: استان گلستان نگین سبز و نگارستان ایران است که دارای رتبه سوم کشوری در تولید گوشت مرغ و ماکیان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ محمود حجتی وزیرجهادکشاورزی گفت: یکی از پروژه های در حال اجرا در استان  1494 هکتار آبیاری تحت فشار است که علیرغم همه محدودیت‌ها و تنگناها حداقل بهره وری آب را 2 برابر کرده است. 

وی در ادامه سخنانش افزود: استان گلستان سومین تولید کننده گوشت مرغ و ماکیان در کشور است و ایجاد زنجیره های تولید می تواند دست واسطه ها را از جوجه یکروزه، خدمات دامپزشکی، پرورش، کشتار، فروش تحت عنوان یک زنجیره کوتاه نماید و وقتی دست واسطه ها کوتاه شد هزینه های تولید با ایجاد این زنجیره ها کاهش پیدا خواهد کرد. 

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: استان گلستان ظرفیت پرورش میگو را در منطقه خلیج گمیشان دارد برنامه ای داریم که در استخر های احداث شده که در سال گذشته حدود 470 تن میگو تولید کردیم، در سال جاری ظرفیت تولید را به 700 تن برسانیم . 

 حجتی افزود: به لطف خدا و تلاش های انجام شده مشکل تامین آب این استخرهای پرورش برطرف شده که این طرح یکی از طرح های قابل توجیه اقتصادی استان است. 
وی ادامه داد: پروژه های امروز با اعتبار 39 میلیارد تومان در بخش کشاورزی به بهره برداری می رسد. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شاید حیاتی ترین پروژه استان گلستان که با کمترین هزینه میتواند انجام شود پروژه زهکشی حدود 280هزار هکتاراراضی استان وشامل اراضی دیم است که این اراضی به زمین های کشاورزی مناسب تا آبی تبدیل می شود. 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اعتباری که در اختیار استان قرار می گیرد قدم های موثری در جهت پیشبرد اهداف و توسعه استان برداریم. 



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.