وزیر اقتصاد گفت: برای افزایش سرمایه‌گذاری کمیته مشترکی بین ایران و آذربایجان تشکیل می‌دهیم.

کمیته مشترک سرمایه گذاری ایران و آذربایجان را تشکیل می‌دهیمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روابط اقتصادی و تجاری ایران و آذربایجان همواره مثبت و دوستانه بوده است که حتی در دوران تحریم نیز مسئولان جمهوری آذربایجان به حفظ و توسعه روابط با ایران تاکید داشتند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: شرایط جدید که بعد از موفقیت در مذاکرات هسته‌ای بوجود آمده این فرصت را فراهم می‌کند که روابط تجاری بیشتری داشته باشیم و هزینه‌های مربوط به تجارت و سرمایه‌گذاری به حالت عادی باز گردد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز تفاهمات خوبی صورت گرفته و بانک‌ها در شراط عادی به فعالیت بپردازند و در آینده نزدیک روابط کارگزاری بین بانک‌های ایران و آذربایجان برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای افزایش سرمایه‌گذاری کمیته مشترکی تشکیل می‌دهیم که در آن کمیته موارد به صورت مشخصی مطرح می‌شود تا از این طریق روابط را در گفت و گو مذاکرات فراتر رود.

طیب نیا با بیان اینکه باید اقدامات اجرایی در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهیم گفت: در حال حاضر حجم روابط تجاری ایران و آذربایجان 500 میلیون دلار است که می‌تواند در حد چند زد و بند افزایش یابد که با توجه به اراده و ظرفیت دو طرف این فرصت وجود دارد.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی در سال‌های گذشته حجم تجارت بین دو کشور به نحو مناسبی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار