پزشکیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش و پرورش باید برای جلوگیری از شیوع ایدز، از سنین پایین‌تر به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، شیوع ایدز را ضربه‌ای برای اقتصاد و فرهنگ در جامعه دانست و گفت: آموزش و پرورش راه‌های جلوگیری از رفتارهای پرخطر را از سنین پایین‌تر آموزش دهد.

آموزش و پرورش باید برای جلوگیری از شیوع ایدز، از سنین پایین‌تر به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کندمسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هشدار رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی مبنی بر خطر بازگشت موج دوم و وقوع موج سوم ایدز در کشور، در اواخر دهه 90 اظهار کرد: بحث ایدز بسیار خطرناک اما راه برخورد و پیشگیری از آن روشن است.

نماینده تبریز،اسکو و آذرشهر گفت: ایدز در گذشته بیشتر از طریق تزریق‌های اشتراکی و از زندان‌ها شیوع پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: اکنون دیگر مانند گذشته نیست و ایدز بیشتر از طریق رفتارهای پرخطر و غیر معقول منتقل می‌شود.

پزشکیان تاکید کرد: اگر به صورت واقع‌گرایانه و شفاف مسائل مقابله و جلوگیری از ایدز در جامعه آموزش داده نشود، شیوع ایدز به اقتصاد، فرهنگ و جامعه ما ضربه خواهد زد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه اگر شیوع ایدز را کتمان کنیم، نهایتا به صورت بمبی در کشور منفجر می‌شود، بیان داشت: مقابله و جلوگیری از شیوع ایدز تنها با یک اطلاع رسانی حل نمی‌شود، بلکه باید برنامه‌های مدونی برای مقابله با آن در نظر گرفت.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر تصریح کرد: وظیفه اطلاع‌رسانی در این حوزه برعهده وزارت بهداشت است، اما آموزش راه‌های جلوگیری از رفتارهای پرخطر باید از طریق آموزش و پرورش و در سنین پایین‌تر انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار