اصفهان؛

لزوم تشکیل شبکه های بازاریابی در دوران پساتحریم

با وجود اینکه بعضی از واحدهای تولیدی در مدت تحریم، در حوزه فناوری پیشرفت خوبی داشته اند اما از نظر ساختار بازرگانی به جایگاهی که باید نرسیده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ رضا چینی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان با تاکید بر لزوم شکلگیری شبکه های قوی بازاریابی برای ارایه خدمات به واحدهای کوچک و متوسط گفت: وقتی تحریم ها رفع و درهای کشور به روی بازرگانان خارجی باز شود، واحدهای کوچک و متوسط باید با یکدیگر، در میان خود و در عرصه بین الملل شبکه های بازرگانی و بازاریابی قوی داشته باشند تا با رقبای خارجی رقابت کنند.

وی پیشنهاد داد: برای تحقق این منظور، باید شبکه های ارتباطی قوی و مستمر میان رایزن های بازرگانی سفارتخانه ها و تشکل ها بخصوص خانه ها برقرار شود.

چینی با بیان اینکه اگر مشکلات تهیه مواد اولیه و توزیع محصول حل شود، تا حد زیادی مسئله سرمایه در گردش واحدها رفع می شود، عنوان کرد: تشکیل شبکه های توزیع به فروش محصولات و تامین نقدینگی کارخانه ها کمک می کند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خصوص اقدامات دولت در دوران پس از تحریم گفت: در وهله اول ارز باید نرخ واقعی خود را پیدا کند، روال به این شکل بوده است که هر سال مابه التفاوت تورم داخل با تورم جهان به نرخ ارز در کشور اضافه شود اما در حال حاضر این کار صورت نمی گیرد.

چینی عنوان کرد: در مرحله بعدی، دولت باید ارزهای آزاد شده را در کارهای زیربنایی و تولید به کار ببرد و از خرج کردن آن در حوزه وادرات جلوگیری کند.   

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.