توجه وزیر آموزش و پرورش به مناطق محروم

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد تعاملات نظیر برگزاری اجلاس می‌تواند این نهاد را با مشکلات فرهنگیان آشنا کند و در جهت افزایش اثر بخشی آن گامی موثر بردارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  در جلسه  پرسش و پاسخی که در آخرین روز از نشست اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش انجام شد فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در چهار سال پیش با اجرای طرح تحول آموزشی در دوره ششم دچار کمبود نیرو و فضای آموزشی بودیم و در دو سال گذشته این کمبود به نصف کاهش پیدا کرده است. 

وی خاطر نشان کرد: با مدیریتی که اتخاذ می‌شود همکاران در شرایط بهتری قرار خواهند گرفت و با توجه به اینکه دوره متوسطه دوم سه ساله خواهد شد باید از توان نیروهای مازاد در دوره‌های بعد استفاده کنیم. 

فانی همچنین در خصوص مجتمع های روستایی خاطر نشان کرد: با نظارتی که در این مجتمع‌های روستایی انجام می‌شود سعی بر کیفیت بخشی آنها داریم و چنانچه مجتمعی از کیفیت کافی برخوردار نباشد منحل شده که با این روش و نیروی انسانی 16 هزار نفر صرفه جویی می‌شود. 

بهبود وضعیت بازنشستگان 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص بهبود وضعیت معلمان بازنشسته و وضعیت معیشتی فرهنگیان خاطر نشان کرد: در جلسه غیر علنی صحبتهایی در این خصوص انجام گرفت و درحال حاضر کمیته‌ای مشترک از مجلس و سازمان مدیریت برای حل مشکل معیشتی فرهنگیان ایجاد شده است و تا کنون 5 جلسه آن برگزار گردید. 

وی در خصوص بحث معوقات بازنشستگان گفت: تا پایان شهریور سال 93 پرداخت‌ها انجام شده و از 01/07/93 تا پایان سال 93 مشکل پرداخت وجود دارد و در این راستا هزار و 50 میلیارد بودجه نیاز است که توسط سازمان مدیریت و خزانه داری کمک هایی در این مورد انجام خواهد گرفت. 

توجه به مناطق محروم 
فانی در خصوص توجه به مناطق محروم از لحاظ وضعیت آموزشی و پرورشی گفت: سعی بر این است که نگاه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشیم. 

ناصری رئیس اجلاس آموزش و پرورش هم در تائید این گفته وزیر خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی کار بر این نهاد اما وزیر محترم آموزش و پرورش اهتمام ویژه‌ای در زمینه رفع نیازهای مناطق محروم اتخاذ می‌کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
وزیر میگه 300 تا 800 هزارتومان معاونش میگه 150 تا 600 هزار تومان.کی راست میگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
نقاط محروم فرقی با شهر نداره تنها فرقش کمی دانش اموز است در شهر 40نفر دریک کلاس در روستا 10 نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
لطفا مزایای مناطف محروم رابیشترکنیدتامعلمان باانگیزه بیشتری دراین مناطق خدمت کنند.ممنون
آخرین اخبار