ایران و کره‌جنوبی/ نبرد برای سرگروهی

تیم والیبال ایران امشب در مرحله دوم والیبال قهرمانی آسیا برای سرگروهی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ایران در حالی دومین دیدار خود را در مرحله دوم برابر کره‌ای‌ها در سالن 12‌هزار نفری مجموعه ورزشی  آزادی برگزار می‌کند که دیشب با برتری برابر تایلند صعود خود را به مرحله نیمه‌پایانی قطعی کرد. دیدار امشب حکم جدال برای سرگروهی را دارد.  

رکورد شاگردان ا کبری

تیم ایران در چهار دیدار گذشته خود بدون این‌که ستی به حریفان بدهد، با چهار پیروزی در جام هجدهم رکورددار است. هرچند این رکورد در ست سوم بازی برابر قزاقستان در شرف از دست رفتن بود اما پوریا فیاضی در کسری از ثانیه به کمک تیم‌اش آمد و هوشیارانه با دست دفاع حریف بازی کرد تا ایران در امتیاز 24 با حریف مساوی شود. درادامه، سروقامتان از قزاق‌ها لشگری بازنده ساختند. باید منتظر ماند و دید آیا رکورد شاگردان اکبری در دیدار برابر کره‌جنوبی هم پابرجا می‌ماند یا امشب درسالن 12 هزارنفری ورق برمی‌گردد.  

برگ برنده ایران
کره‌جنوبی، تیمی است که به‌سان دیگر تیم‌های والیبال خاور دور سرعتی بازی می‌کند. در این تیم بازیکن شماره 9 کواک سئونگ‌سوک به نظر زهردارتر از دیگر مهاجمان می‌رسد و شعاع حملات کره‌ای‌ها اغلب به این بازیکن ختم می‌شود. جی تی هوان با شماره 15 و چوی هونگ‌سوک با شماره 16 هم دیگر مهاجمان خطرناک حریف به شمار می‌آیند. ایران اگر می‌خواهد نمایش موفقی در دیدار امشب داشته باشد، ناگزیر از زدن سرویس‌های قدرتی است. پوریا فیاضی و حمزه زرینی می‌توانند با سرویس‌های پرشی خود، دریافت اول کره‌ای‌ها را با مشکل مواجه کنند. این میان جئونگ مین‌سو لیبروی نه چندان مطمئن کره‌جنوبی با سرویس ریسکی  ایران توان رساندن مطلوب توپ‌های اول را به چوی مین‌هو ندارد. پیمان اکبری به خوبی این نکته را می‌داند و به یقین سرویس‌های قدرتی-ریسکی را در دستور کار شاگردانش قرار می‌دهد. کره‌جنوبی در بازی برابر تایلند نشان داد تیمی آسیب‌پذیر است. آنها به سختی تایلند را با حساب 3 بر 2 شکست دادند و بازیکنان ایران اگر امشب خود را باور داشته باشند، کره‌ای‌ها زمان زیادی برابر تیم کشورمان مقاومت نخواهند کرد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار