معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در اختتامیه هشتمین جشنواره ملی دو سالانه رسانه های ترویجی کشاورزی "یادواره شهیدآوینی" کرمانشاه، بر اهمیت رسانه ها در بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسکندر زند گفت : امنیت غذایی،کشاورزی محور اصلی امنیت غذایی است و لازمه ارتقاء بهره وری ارتقای سطح دانش و اطلاعات کشاورزان است.

وی اضافه کرد: فاصله تولید کشاورزان پیشرو و معمولی با وجود برخورداری از آب، زمین و امکانات یکسان، در فاصله تولید این دو طیف است.

زند خاطر نشان کرد: کشاورزان نمونه در بخش زراعت سه برابر متوسط تولید و در بخش باغات هفت برابر دیگر کشاورزان تولید دارند، بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش بهره وری بخش کشاورزی تاکید کرد و کم کردن فاصله بین کشاورزان پیشرو و معمولی را در گرو سرمایه گذاری و برنامه ریزی در راستای ارتقای سطح دانش کشاورزان است.

وی، انتقال دانش به کشاورزان راه حل برون رفت از وضعیت کنونی است و گفت: این انتقال دانش در قالب یک کلاس درس نمی گنجد، زیرا کشاورزان در عرصه های وسیع با سطح اطلاعات، سواد، امکانات و اقلیم های متفاوت فعالیت دارند.

زند در پایان، از آغاز پیاده سازی طرح نظام ترویج در چهار استان کشور، از جمله کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی از استان های محل اجرای این طرح به لحاظ پیگیری ها و اهمیت آن در بخش کشاورزی، استان کرمانشاه خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.