شایعات نشان می‌دهند یک کشتی غرق شده متعلق به قرن‌ها پیش دارای باری مملو از طلا بوده و حال دزدان اشیاء باستانی در زیر آب به دنبال دستیابی به این گنجینه هستند‌.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناسان باستان شناسی کشور انگلستان اعلام کرده‌اند در نظر دارند برای جلوگیری از سرقت اشیای باستانی موجود در یک کشتی غرق شده قرن 18 میلادی دست به یک حفاری و بازیابی آثار غرق شده کشتی Hms.Victory بپردازند.

جدال اروپایی‌ها بر سر تقسیم غنائم کشتی غرق شده پر از جواهر + تصاویر

گفتنی است، این کشتی در محلی که هم اکنون کانال کشور انگلستان نام دارد بر اثر یک طوفان سهمگین غرق شده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این کشتی حدود 41 توپ جنگی از جنس برنز وجود داشته و با توجه به بازگشت آن از اسپانیا و عبور از تنگه جبل‌الطارق شواهدی در دست است که نشان می‌دهد در این کشتی هزاران تن شمش طلا وجود داشته است. 

جدال اروپایی‌ها بر سر تقسیم غنائم کشتی غرق شده پر از جواهر + تصاویر

با وجود جستجوی فراوان برای یافت کشتی‌ و بقایای آن طی قرن‌های متمادی هیچ اثری از کشتی بدست نیامد تا سرانجام باستان شناسان متخصص حفاری در زیر آب در سال 2008 این کشتی را در فاصله 65 مایلی مکان حدس زده شده غرق کشتی پیدا کردند. 

کشتی Hms.Victory در عصر خود با توجه به معماری منحصر به فرد و تعداد زیادی توپ جنگی، قدرتمندترین ناو جنگی به شمار می‌آمد تا در اثر یک طوفان سهمگین در سال 1744 غرق و به اعماق دریا رفت. 

تنها یکی از 100 توپ جنگی باقیمانده از این کشتی در عمق 75 متری زیر سطح اقیانوس کشف شده است. 

کارشناسان ارزش محموله طلای حمل شده با این کشتی را در حدود 500 میلیارد پوند تخمین زده‌اند.

با توجه به وجود دزدی و سرقت اشیای باستانی توسط سودجویان، مقامات انگلیسی در تلاش هستند تا هزینه و امتیاز خارج ساختن کشتی و محتویات آن را بدست بگیرند.
 
چالش اصلی مسئولین انگلیسی قرار داشتن این کشتی در آبهای آزاد است که باید مطابق با قوانین بین‌المللی باشد. 

ساخت این کشتی 11 سال به طول کشیده است.  دارای وزنی معادل با هزار و 921 تن بوده و از عرشه کشتی تا انتهای بدنه 174 فوت طول داشته است در اثر طوفان هر 1000 نفر ، ناخدا و مسافران آن جان خود را از دست داده‌اند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار