یک متخصص طب سنتی گفت: افراد از قرارگرفتن در معرض هوای خیلی گرم و آفتاب تند پرهیز و در صورت ضرورت از کلاه استفاده شود و همیشه اسپری آب به همراه خود داشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛دکترمجید امتیازی در خصوص تغذیه صحیح در فصل گرم سال اظهارکرد: باتوجه به فصل تابستان و مزاج آب و هوای گرم استان یزد افراد از مصرف غذاهای گرم و خشک مانند فست فودها، غذاهای شور و پرادویه، غذاهای سرخ کردنی، انواع گوشتهای شتر، گاو و گوساله بپرهیزنند.

وی با بیان این که افراد همچنین گوشت شترمرغ را با احتیاط مصرف کنند گفت: از دیگر سو از مصرف بیش از حد پیاز، سیر، نمک و فلفل زیاد و گردو نیز پرهیز کنند.

دکترامتیازی با تاکید بر این مطلب که افراد از قرارگرفتن در معرض هوای گرم تابستان و در معرض آفتاب تند پرهیز کنند توصیه کرد: در صورت ضرورت از کلاه استفاده شود و همیشه اسپری آب به همراه خود داشته باشند چرا که اسپری آب به صورت، رطوبت را به پوست بر می گرداند و می تواند درجه حرارت بدن را تا حدی پایین آورد.

وی تاکید کرد: همچنین افراد از قرارگرفتن در معرض مستقیم وزش بادکولر بپرهیزنند چراکه قرارگرفتن در مقابل وزش باد کولر و یا سرعت بالای باد پنکه تبخیر سطحی پوست را افزایش می دهد.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: به جای آب می توان از نوشیدنی هایی مانند شربت خاکشیر، شربت تخم بالنگو، شربت خرفه و سکنجبین که علاوه بر رفع و کاهش زیاد عطش می تواند آب از دست رفته بدن را نیز تا حد زیادی تامین کند.

وی توصیه کرد: نوشیدن ترکیبی از شربت سکنجبین و خاکشیر به خصوص در کودکان و افراد مسن کمک کننده و تامین کننده رطوبت بدن می باشد.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر این که میوه فصل متناسب بامزاج افراد مصرف شود گفت: مصرف میوه فصل خارج از این قاعده به بدن آسیب می رساند.

وی همچنین به جلوگیری و پرهیز از فعالیت و ورزش های سخت و سنگین تاکید و خاطرنشان کرد: افراد می توانند متناسب با شغل اعم از کارگران شاغل در فضاهای باز و نانوایان از شربت های سنتی که توضیح داده شد استفاده کنند. ولی همواره این مهم را باید در نظر داشت که شیرین کننده های مورد استفاده برای تهیه این نوشیدنی ها تا حد ممکن کم و در افراد دیابتی متناسب با شرایط کنترل قند و داروهای مورد استفاده ایشان باشد.

دکترامتیازی متذکرشد: افراد از مصرف آب و نوشیدنی های خیلی سرد و خوردن یخ اجتناب کننند چراکه در بیشتر موارد شدت عطش را افزایش می دهد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.