زنجان؛

جمع‌آوری یک میلیارد و 200 میلیون ریال زکات در ایجرود

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایجرود از جمع‌آوری یک میلیارد و 200 میلیون ریال زکات در ایجرود خبر داد.


 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛  به نقل از روابط عمومی ،حسن سهرابی گفت: کمیته امداد ایجرود برای خدمت رسانی به محرومان خدمات متعددی را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی هدف اصلی کمیته امداد در ارائه خدمات رفع نیازهای مددجویان است، افزود: در همین راستا سالانه 45 طرح مشارکتی از سوی کمیته امداد اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود از جمله مهم‌ترین طرح‌های اجرایی این نهاد را جمع‌آوری زکات واجب و مستحبی اعلام کرد و گفت: این طرح بر اساس سنت‌های حسنه اسلامی و تاکیدات دین مبین اسلام در جمع‌آوری زکات اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از جمله اقدامات صورت گرفته در شهرستان ایجرود در زمینه جمع‌آوری زکات تشکیل دبیرخانه شورای زکات است، بیان کرد: تشکیل این شورا تاثیر بسزایی در مشارکت مردم داشته است.

سهرابی با اشاره به اینکه دستگاه‌های عضو در این دبیرخانه شامل جهاد کشاورزی، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، دارایی و ... هستند، اضافه کرد: فعالیت‌ها در این شورا به دبیری کمیته امداد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا نسبت به جذب عاملان زکات اقدام شده است، اظهار کرد: عاملین زکات به صورت افتخاری با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود با بیان اینکه این عاملین فعالیت‌های مختلفی از قبیل ترویج و تبلیغ زکات در بین مردم و ... را انجام می‌دهند، افزود: عاملان نسبت به اطلاع‌رسانی در زمینه آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه اقدام می‌کنند که این موضوع تاثیر مثبتی در افزایش مشارکت مردم داشته است.

وی با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی انجام شده توسط کمیته امداد و اعتقادات عمیق و باورهای دینی که در شهرستان وجود دارد، مردم ایجرود همکاری مطلوبی در جمع‌آوری زکات دارند، تصریح کرد: در چهار ماه امسال یک میلیارد و 200 میلیون ریال زکات در شهرستان ایجرود جمع‌آوری شد.



انتهای پیام/گ
برچسب ها: جمع آوری ، زکات ، ایجرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.