مشهد؛

صادرات 70 درصد گوگرد پالایشگاه خانگیران از طریق خطوط ریلی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: بیش از70 درصد گوگرد تولیدی این شرکت به بازارهای جهانی صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ناصر اسلامی در حاشیه بازدید مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران به دلیل موقعیت استراتژیک به عنوان حیاتی ترین مرکز اقتصادی قطب تولید انرژی گاز طبیعی در شمال و شرق کشور مسئولیت تامین گاز شش استان حوزه شمال شرق کشور را بر عهده دارد؛ اظهار کرد: تولید محصولات جانبی از جمله فرآورده های نفتی و گوگرد بخشی از فعالیت های این شرکت است.

وی با بیان اینکه گوگرد پالایشگاه خانگیران بهترین گوگرد تولیدی کشور است ، گفت: روزانه حدود 2 هزار تن گوگرد با خلوص 99.98 درصد در این مجتمع تولید می شود که آمار سالانه این محصول به 600 هزار تن می رسد و این محصول پس از بارگیری توسط کشتی ها به کشورهای چین و هند صادر می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد افزود: 25 تا 30 درصد گوگرد باقیمانده هم در واحدهای صنعتی داخل کشور فرآوری و به مصرف می رسد.

اسلامی با اشاره به اینکه حمل گوگرد در گذشته از طریق حمل زمینی و توسط کامیون انجام می گرفت ادامه داد: با بهره برداری از خطوط ریلی شاهد کاهش خطرات در حمل جاده ای و حفظ محیط زیست و تحول در این بخش بوده ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود90 درصد قطعات وتجهیزات مکانیکی، حدود60 درصد تجهیزات برقی وحدود 45 درصد تجهیزات ابزار دقیق داخلی سازی شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.