دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات، افراطیون را مانع اصلی ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان دانست.

مانع تراشی افراطیون در جریان ائتلاف اصلاح طلبان
حجت‌الاسلام "محمدزارع فومنی" دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان گفت: اگر اصلاح‌طلبان برای انتخابات اسفندماه با هم به یک نظر واحد برسند قطعا احتمال موفقیت آنها زیاد می‌شود، در غیر این صورت اگر اختلافات و زیاده‌خواهی‌ها ادامه داشته باشد و یا برخی گروه‌های انحصارطلب فقط خودشان را ببینند و به دیگران بها ندهند، شکل‌گیری ائتلاف بعید خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه بعضی گروه‌های افراطی و تندرو هستند که فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند و مانع شکل‌گیری جریان ائتلاف می‌شوند.

فومنی خاطرنشان کرد: ما از قبل اعلام کردیم که بخاطر اتحاد و وحدت جامعه اصلاح‌طلبان آمادگی هر نوع همکاری را داریم و در این‌ زمینه، نامه‌نگاری و ارتباط های لازم انجام شد ولی متاسفانه گروه‌هایی هستند که  مخالف شکل‌گیری ائتلاف هستند.

وی درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان گفت: دو جریان عمده در این مسئله وجود دارد؛ یکی گروه معتدلین که در زمینه اتحاد  و ائتلاف همکاری می‌کنند و دیگری، گروه افراطی و تندروهاست که منافع خود را  در اعتدال و میانه‌روی نمی‌بینند و نمی‌خواهند گروه‌های دیگر اصلاح‌طلب، خودی نشان دهند و لذا اگر گروه‌های افراطی و تندرو دوباره قدرت بگیرند، قطعا به دنبال حذف گروه‌های معتدل و میانه‌رو خواهند بود.

فومنی اضافه کرد: اگر در جریان انتخابات ریاست جمهوری هم اصلاح‌طلبان ائتلاف نمی‌کردند امروز قطعا رئیس‌جمهور فرد دیگری بود و این نشان می‌دهد که با ائتلاف اصلاح‌طلبان می‌توان مجلس دهم را هم در دست گرفت.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات گفت: پیشنهاد ما به همه‌ی گروه‌های اصلاح‌طلب این است که به جای اینکه چند گروه خاص را ببینند و انحصارطلبانه فکر کنند، تشکلی از همه اصلاح‌طلبان ایجاد کنند تا بتوان از همه‌ی فکر و نظرهای گروه‌های اصلاح‌طلب استفاده کرد.
 
فومنی تاکید کرد: تنها راه نجات اصلاح‌طلبان ائتلاف است ولی برخی اختلاف‌ها و زیاده‌خواهی‌ها می‌تواند به این جریان آسیب بزند.
 
 دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات درباره حضور این جبهه در انتخابات مجلس دهم گفت: حزب مردمی اصلاحات در انتخابات حضور پر قدرتی  خواهد داشت که در این راستا در تمام شهرها و استان‌ها کمیته‌های انتخاباتی، اجرایی و سازماندهی فعال بوده و کاندیدهایی که اعلام آمادگی کرده‌اند را رصد می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: اگر گروه‌های اصلاح‌طلب شورای هماهنگی با هم به یک تفاهم برسند، حزب مردمی اصلاحات به طور حتم با آنها ائتلاف خواهد کرد، ولی اگر به تفاهم نرسند ما درسراسر کشور به صورت مستقل کاندیدا معرفی می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار