خط و نشان ورزشکار سه گانه برای وزارت ورزش و جوانان

ملی پوش سه گانه با ابراز نارضایتی از وضع موجود در این رشته ورزشی اعلام کرد: اگر مسئولان وزارت ورزش فکری به حال ما نکنند خداحافظی می‌کنیم.

خط و نشان ورزشکار سه گانه برای وزارت ورزشحسین امینیان در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: مسئولان وزارت ورزش و جوانان امکانات بسیار ضعیف‌ در اختیار ملی‌پوشان رشته ورزشی سه گانه قرار می‌دهند با این وجود توقع بالایی دارند و می‌خواهند ما به موفقیت چشمگیر و مدال‌های رنگارنگ دست یابیم و این موضوع از نظر روحی آنها صدمه زده و باعث پایین آمدن انگیزه ملی‌پوشان می‌شود اما در عوض مسئولان فدراسیون با توجه به بضاعت خود از هر نظرما را حمایت کرده‌ کافی نیست و نیازمند توجه ویژه وزارت ورزش‌ها هستیم.

وی در ادامه افزود: سه گانه، ورزشی بسیار جذابی‌ است که در دنیا طرفداران بی شماری را به سمت خود کشانده‌است.

 وی همچنین‌ در مورد چگونگی انتخاب ورزشکاران در رنکینگ آسیایی افزود: هر ورزشکاری که در رشته ورزش سه گانه در مسابقات قهرمانی کشوری و در رقابت‌های جهانی به طور مداوم حضور داشته باشد می‌تواند شانس انتخاب شدن در برترین‌های رنکینگ‌ آسیایی را کسب کند.

 تجربه اولین آسیایی نقطه قوت حضور ایران بود

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش رقابت‌های آسیایی گفت: این مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار بود و ورزشکاران نیز با آمادگی کافی در این رقابت‌ها حضور یافتند و از آنجایی که برای اولین بار در این مسابقات شرکت کردیم این موضوع نقطه قوت برای کشورمان محسوب می‌شود.

امینیان بیان کرد: ورزشکاران رشته ورزشی‌ سه گانه‌ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که مهمترین‌ آن، نبود حامی مالی مناسب است، که ورزشکاران‌ را از هر جهت مورد حمایت قرار دهد، وسایل این رشته ورزشی بسیار گران است و به ناجار از وسایل‌ قدیمی استفاده می‌کنیم که باعث افت ورزشکاران می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بر خلاف سایر کشورها ملی‌پوشان این رشته ورزشی فقط سالی دو بار به رقابت‌های آسیایی اعزام می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تا از بازی رقیبانشان شناخت نداشته باشند و میزان بالا رفتن شکست  آنها می‌شود.

امینیان اظهار کرد: مشکل دیگر نبود مکان تمرین در رشته دو و میدانی و شنا در شهرستان‌ها است که به شدت با کمبود روبرو هستم و اگر هم چنین مکانی یافت شود از نظر زمان‌ و تعداد جلسات کافی نیست و در اختیار سازمان‌های خصوصی برای کسب درآمد بیشتر قرار دارد.

وی بیان کرد: ورزشکاران این رشته ورزشی حقوق ماهیانه‌ و قرار دادن ندارند و با توجه به اینکه ورزش سه گانه رشته المپیکی محسوب می‌شود حتی از پخش تلویزیونی نیز محروم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر وضعیت به همین روند ادامه یابد و مسئولان وزارت ورزش و جوانان حداقل امکانات را در اختیار ما قرار ندهند مجبوریم از این رشته ورزشی فاصله گرفته و خداحافظی کنیم.

انتهیا پیام
برچسب ها: نارضایتی ، وضع ، توقع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار