امام جمعه مشهد جهانی‌سازی معارف دینی را بهترین ابزار جهانی‌سازی اسلام و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امام جمعه مشهد در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت عرصه جهانی کردن امام رضا(ع) را در راستای جهانی سازی اسلام ارزیابی کرد و جهانی سازی اسلام را مقدمه ای برای ظهور و فرج امام زمان(عج) برشمرد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بهترین روش جهانی سازی اسلام را جهانی سازی نمادهای دینی و مصادیق دین اسلام و این مکتب خواند و تاکید کرد: ما در عرصه فرهنگ سازی نسبت به همه مکتب های دنیا بسیار قدرتمند تر هستیم و توان فرهنگ ساز ما ظرفیت بسیار بالایی دارد .

وی با بیان اینکه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) فعالیت فرهنگی، علمی و پژوهشی خوبی در راستای نشر معارف رضوی در ابعاد گوناگون شکل دارد، افزود : انتظار داریم پیوند این معارف فکری و عقلانی با هیجان و گرایش عاطفی مردم با ولایت در دستور کار این بنیاد قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نکات رواشناسی و جامعه شناسی که غالبا مربوط به شعور اهل بیت و تجربیات گذشته بزرگان است باید توسط عناصر متبحر در جریان رواشناسی تبلیغی استفاده شود.

آیت الله علم الهدی با تاکید براینکه امام رضا(ع)، بخش عظیمی از فرهنگ دین مداری جامعه را مدیریت می کند گفت: ضروری است بنیاد بین المللی امام رضا(ع) این مهم را به عنوان الگو قرار داده و در راستای آن تلاش کند.

وی توسعه شعائر عاطفی، احساسی و ارتباط قلبی انسانها با امام رضا(ع) را ضروری عنوان و بر زیارت بعنوان عامل معرفت شناسی امام رضا(ع) تاکید کرد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ضروری است همه تشکل های مردمی جدی تر از گذشته در دهه کرامت فعالیت کنند، افزود: در کشور 87 نهاد فرهنگی فعالیت می کند اما نکته مهم تشکل های فرهنگی مردمی است که در حال حاضر بالغ بر 60 تشکل مردمی و چندین هزار هیات مذهبی فعالیت می کنند؛ بنابراین ضروری است از این ظرفیت و خود مردم برای اجرای این برنامه ها بویژه در شهر های قم، مشهد و شیراز استفاده کرد.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر لزوم حمایت معنوی و مادی دستگاه ها از این تشکل ها افزود: دهه کرامت در عرصه هیجان و مسرت بخشی برای جامعه، باید در کنار دهه ولایت و عاشورا قرار گیرد تا بتوانیم شاهد یک حرکت عظیم در نشر معارف اسلامی باشیم.

وی تشکیل دستگاه ارزیابی و نظارت برفعالیت ها و برنامه های دهه کرامت استان را خوشحال کننده توصیف کرد و با تاکید بر اینکه ارزیابی باید بصورت نهاد به نهاد و کارنامه ای باشد گفت: ضروری است برنامه ها از نظر کمی و کیفی، شناسایی نقاط توسعه کار، آسیب شناسی کار و نقاط قوت بررسی و بصورت یک برنامه به نهاد مربوطه ارائه گردد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.